пʼятниця, 04 вересня 2015 10:05

Міністр Пивоварський додав морпортам 6 млн. тонн вантажів на рік

Міністр Пивоварський додав морпортам 6 млн. тонн вантажів на рік
vkurse.ua

Міністерство інфраструктури України опублікувало на офіційному сайті підписаний раніше Наказ № 316, який, на думку експертів, істотно збільшить вантажопотік через українські порти. Зокрема, завдяки днопоглибленню, - вважають в Європейській бізнес-асоціації. На думку координатора Комітету з питань логістики ЄБА Юлії Малич, поглиблення акваторій морських портів України сьогодні є найважливішим питанням розвитку галузі.

"Наявність необхідних глибин – основа безпечного мореплавання, а також чинник безпосередньо впливає на розвиток перевалочних потужностей, зростання вантажопотоку і кількості суднозаходів. Наприклад, днопоглиблення в акваторії порту "Південний" дає АМПУ щомісячне додаткове надходження 1,5 млн. дол. за рахунок більшого розміру суден і збільшення вантажопотоку. Так само можна зробити і в інших портах, наприклад, в Іллічівському порту, тільки значно швидше. Оскільки основні експортні масові продукти України: зерно, залізорудна сировина, вугілля - поставляються в країни Південно-Східної Азії та конкурують з австралійськими, бразильськими, південноафриканськими і американськими аналогами (а конкуренти возять ці вантажі великими суднами), то й Україні потрібно мати у себе глибоководні порти, щоб конкурувати на світових ринках", - відзначила Малич.

Приватні стивідорні компанії відзначають, що підписання Мініфраструктури Наказу № 316 подало довгоочікуваний сигнал існуючим і потенційним інвесторам морської галузі України, що в результаті призведе до збільшення вантажопотоку через українські порти на 6 млн. тонн на рік - про це заявив генеральний директор стивідорної компанії ТІС Андрій Ставніцер.

"Міністр своїм наказом фактично запустив у роботу дуже важливі механізми Закону "Про порти", чого не змогли зробити його попередники. Адже Закон ухвалений ще в 2013-му році. Йдеться про норму, згідно з якою половина корабельного збору буде цільовим чином використовуватися лише на поглиблення операційних акваторій, які були раніше створені стивідорними компаніями, а тепер створюватимуться ще й нові. Раніше всі 100% цього збору розчинялися в загальному казані Адміністрації морських портів України. Акваторії не розвивалися, а приватні інвестори не мали стимулу нарощувати об'єми вантажопотоку. Цей крок міністерства позитивно позначиться на більшості великих стивідорних компаній України, таких як, Нібулон, Ніка-Тера, ТІС, і залучить до галузі нових гравців", - упевнений Ставніцер.

Стивідори відзначають, що дане рішення Мінінфраструктури не є "знижкою" для операторів морської галузі, оскільки накопичені кошти є цільовими.

"На інші цілі ці засоби витратити неможливо - лише на днопоглиблення. За нашими оцінками, таке рішення Мінінфраструктури в цілому здешевить вартість морських перевезень з українських гаваней на 3 дол. з кожної тонни. Наші порти стануть конкурентоздатними в світі. Вантажообіг збільшиться на 6 млн. тонн на рік. Всі виграють. Залізниця отримає на 6 млн. тонн більше вантажу і, відповідно, бюджетних надходжень. Для АМПУ це близько 10 млн. дол. на рік додаткових надходжень. Нові робочі місця ", - підкреслив Ставніцер.

Він додав, що інвестори повністю візьмуть на себе поглиблення операційних акваторій та причалів у той час, як за державою залишиться лише поглиблення підхідних каналів - до 19 метрів. В цілому, як вважають стивідори, Мінінфраструктури надало галузі прозорий і зрозумілий інструмент - як інвестувати в порти.

Зараз ви читаєте новину «Міністр Пивоварський додав морпортам 6 млн. тонн вантажів на рік». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути