четвер, 19 жовтня 2017 11:49

Гройсмана попросили, щоб Укрзалізниця працювала справедливо

Гройсмана попросили, щоб Укрзалізниця працювала справедливо
"Укрзалізниця" демонструє дискримінаційний підхід при розподілі вагонів, від якого страждають металургійна і гірничодобувна промисловості

Укрзалізниця, користуючись монопольним становищем на ринку, демонструє дискримінаційний підхід при розподілі вагонів, від якого страждають металургійна і гірничодобувна промисловості, які є базовими галузями національної промисловості.

Про це йдеться в листі об'єднання підприємств "Укрметалургпром" і Федерації металургів України на адресу прем'єр-міністра країни Володимира Гройсмана з проханням сприяти усуненню преференцій для певних компаній з боку Укрзалізниці і будь-яких зловживань, пов'язаних з цим питанням.

"Віримо, що саме завдяки Вашій підтримці Укрзалізниця принципово змінить підхід до управління парком напіввагонів і введе механізм пропорційного їх розподілу між усіма власниками вантажу України в обсязі 30-40% від їх фактичного навантаження (відповідає середній частці напіввагонів УЗ на ринку України в 35- 40%), що дозволить усунути існуючу дискримінацію окремих вантажовласників і дозволить промисловим виробникам вчасно виконувати свої експортні контрактні зобов'язання і уникнути значних фінансових і репутаційних втрат", - йдеться в листі Асоціацій.

При цьому металурги нагадали Гройсману, що протягом тривалого періоду спостерігається відверта дискримінація промислових підприємств гірничо-металургійної галузі в частині забезпечення рухомим складом напіввагонів, що знаходяться під управлінням філії ПрАТ "Укрзалізниця" - Центру транспортної логістики (ЦТЛ).

"Відсутність механізмів процесу розподілу національного парку напіввагонів між вантажовідправниками України, проблеми непрозорості і пов'язані з цим зловживання і відверта корупційна складова за цей час тільки поглиблювалися", - констатували в асоціаціях.

На сьогодні складається ситуація, коли можливість Укрзалізниці надавати преференції певним вантажовласникам призводить до того, що забезпечення окремих приватних власників вантажу парком напіввагонів ЦТЛ стабільно становить 90-100% від їх загальної потреби, в той час, як окремі металургійні та гірничо-збагачувальні комбінати забезпечуються державним парком лише на 10%, при цьому забезпечення певних окремих підприємств ГМК взагалі не нараховує навіть 5%, хоча частка ЦТЛ на ринку вантажних перевезень досягає 40%.

"Загалом, за період січень-липень 2017 року підприємства ГМК були забезпечені державним ресурсом напіввагонів лише на 20% від загальної потреби", - наголошується в документі.

Асоціації також звернули увагу Гройсмана на те, що відповідно до ст. 12 Закону України "Про захист економічної конкуренції" становище суб'єкта господарювання, частка якого на ринку товару перевищує 35%, вважається монопольним.

"Ми вважаємо, що державна залізнична монополія, яка забезпечує 54% національних вантажоперевезень, повинна діяти в інтересах усіх без винятку учасників процесу перевезень, створювати і підтримувати рівні умови для всіх вантажовласників, оскільки всі відправники платять однаковий тариф", - підкреслили в "Укрметалургпромі" та Федерації металургів.

Зараз ви читаєте новину «Гройсмана попросили, щоб Укрзалізниця працювала справедливо». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути