Лауреат гран-прі Одеського кінофестивалю - кіно вишукане, але просте. Кінокритик розповів про фільм британської режисерки Чанії Баттон "Хто палає, палає, палає":
"Головний герой іронічної комедії – померлий чоловік, що з'являється у відеозаписах, адресованих двом найкращим подругам. Його остання воля – розвіяти прах у чотирьох куточках Британії. Ці місця були для нього особливі. Головну нагороду вручили за підсумками глядацького голосування."
"Стрічка Чанії Баттон оптимально відповідає концепції фестивалю, тому нагорода – цілком логічна, – коментує кінокритик Олександр Гусєв, 36 років. – Режисерка вдало балансує між драмою і комедією. Звісно, вибір публіки обумовлений і віком. І героям, і глядачам – близько 25–30 років, тож люди впізнають себе на екрані. Вважають, ніби в масовому кіно героями мають бути чоловіки, а дами – навіть дуже розумні й гарні – лише десь поряд. Ця кінокартина заперечує такі твердження.
Померлий герой нагадує водночас шекспірівського Гамлета, зацикленого на своїх переживаннях, і насмішкуватого блазня Меркуціо. Він боїться смерті – і тут його переживання близькі як чоловікам, так і жінкам. Хоча авторка й порушила складну тему смерті близької людини і переосмислення життя та прагне розважити глядача. Після серйозних реплік персонажів з'являються смішні сцени. Особливої глибини у фільмі немає, це арт-мейнстрім."
Повний щоденник Одеського кінофестивалю читайте у свіжому номері журналу "Країна".
Коментарі