— Фільм дуже наповнений. Хочу роздивитися уважніше всі деталі, — каже режисер 67-річний Михайло Іллєнко перед входом до кінозали. На фільм Олеся Саніна "Поводир" іде вдруге.
— Нам треба знімати за формулою "Ми — для нас — про себе". Вона дуже рідкісна зараз. Також ми переповнені депресивними настроями в кіно. А "Поводир" намагається з цього кола вирватися. Можливо, якісь ноти депресивні у фільмі є, але не вони основні. Коли я робив "Той, хто пройшов крізь вогонь", це теж була головна турбота. У наших фільмів дуже схожий імпульс. Маємо шукати героя. Без нього ми далі не поїдемо. Глядач нас не полюбить, і ми нікому не будемо потрібні. Особливо сьогодні, коли війна. Але героїв і шукати не треба. Весь Майдан були, та й зараз є.
Хто головний герой вашого наступного фільму "Толока"?
— Шевченко. Він показав свою актуальність, яку вже призабули. Як до ікони перехрестилися і пішли. А на Майдані він для багатьох несподівано виявився трагічно і драматично на часі. Фільм щодалі теж стає актуальнішим. Це не означає, що дія відбуватиметься на Майдані. Але відлуння подій на Донбасі там буде. Таке враження, що куля летіла на голос Кобзаря. Бо Сергій Нігоян згадав трагічну поему "Кавказ" (читає її на Майдані у фільмі Сергія Проскурні. — "Країна"). І Крим почався на 200-ліття Тараса Григоровича. Це невипадково. Це мені вказує, що Шевченко поруч, він воює разом з нами.
Що встиг зіграти у "Толоці" покійний Віталій Лінецький?
— Він знявся тільки в одній сцені, але вона дуже складна. Її важко перезняти. Віталій не дочекався, коли надійде друга половина фінансування. Перша — державна — закінчилася. А інвестор так і не знайшов жодної копійки на Шевченка. Це фонд "Велика родина" Віри Ульянченко. Хоча була угода, все оформлено.
Скільки ще потрібно зібрати коштів?
– 1 мільйон 991 тисячу гривень. Усе помінялося, тому грошей не вистачає. Ми вже 15 місяців простоюємо. Для фільму це фатально. Кожен день ускладнює ситуацію, змінюється курс долара. Але дуже сподіваюся, що ми зможемо дозняти. Бо фактично ми робимо не фільм, а зброю, якої у нас не вистачає. Без зброї інформаційної дуже важко перемогти в такій війні, де підступність і брехня рівноцінні гарматам. А нам майже немає чим відповісти.
94 754 глядачі подивилися фільм Олеся Саніна "Поводир" за перші вихідні прокату. Це найвищий результат серед українських картин. "Той, хто пройшов крізь вогонь" Михайла Іллєнка за перші вихідні переглянули близько 4 тис. людей. "Тіні незабутих предків" Любомира Левицького — понад 52 тис.
Коментарі