пʼятниця, 11 жовтня 2013 05:45

Аварії стаються у перші хвилини дощу

—?Тільки починається дощ, одразу на дорогах повно аварій. Настільки багато, що не встигаєш зорієнтуватися, — каже киянин 54-річний Владислав ПОЛОХАЛО. Він за кермом 31 рік. — Учора в селі я ледь не збив козу, яка вискочила з-за фури.

Ділиться досвідом, як кермувати в зливу.

—?Весною і влітку щотижня перевіряю тиск у шинах. Зовні не видно — спустило колесо чи ні. Торік раз дав різко по гальмах — машину занесло в припарковані "жигулі". Виявляється, у правому задньому колесі упав тиск. У дощ не можна вимикати зчеплення і пускати машину накатом. Кермо міцно тримаю двома руками, бо в калюжах може бути каменюка і воно може вискочити з рук. Спинку сидіння піднімаю, щоб краще орієнтуватися на дорозі. Стартую повільніше, бо на мокрому асфальті колеса можуть буксонути і авто понесе. Якщо в потоці попереду хтось без причин різко гальмує чи стрибає з ряду в ряд — не їду за ним. Бо то новачок, в дощову погоду точно не зорієнтується й когось зачепить.

—?Найбільше аварій трапляється у перші хвилини дощу, бо водії не встигають перелаштувати стиль їзди, — каже 33-річний Сергій Гільов, інструктор школи контраварійного водіння "Драйв клуб "Альфа щит", де навчають кермування в екстремальних ситуаціях. — На дорозі утворюється небезпечна слизька плівка — суміш пилу, піску й сміття. У зливу її змиває за хвилини, у мряку — за години. Погіршується видимість, запотівають вікна, дзеркала заднього виду вкривають краплі. Аби вікна не пітніли, на них направляють дефлектори обдуву. В дощ бажано завжди вмикати фари, особливо власникам машин темних кольорів. У зливу їх практично не видно. Не зайве ввімкнути протитуманки.

Досвідчені водії у зливу зменшують швидкість руху на 15%, збільшують дистанцію та інтервал між автівками, уникають різких маневрів.

—?На поворотах автомобіль може занести, — продовжує інструктор. — У передньопривідних машинах — передню частину, у задньопривідних — задню. Повнопривідні рідше збиваються з курсу, але якщо збилися — машина некон­трольована. У дощ гальмувати слід раніше, плавніше і в жодному разі не до повного блокування коліс. У мряку не видно, рухається машина чи стоїть. Колись їхав "дев'яткою", попереду побачив стоп-сигнали. На під'їзді зрозумів, що машина стоїть. Я — по гальмах, а "дев'ятка" "пливе" прямо. Різко відпустив гальма, колеса зчепилися з асфальтом, і встиг викрутити кермо. Якщо швидкість потоку зменшується, спочатку треба відгальмувати майже повністю і потім лише підгальмовувати перед завадою. Але завжди тримати дистанцію.На Московському мосту часто найперший водій трохи підгальмовує, а перед перешкодою тисне "в підлогу". Ті, що рухаються за ним, роблять так само. Зазвичай останній не встигає відгальмувати, таранить передню автівку.

8 літрів бензину споживає на 100 км шляху "Ланос 1,5" у змішаному циклі під час дощу. За сухої погоди спалює менше 7 л. Спеціалісти паливної компанії "ОККО" підрахували, що в дощ автомобіль витрачає на 15% палива більше.

Зараз ви читаєте новину «Аварії стаються у перші хвилини дощу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути