середа, 18 квітня 2012 09:19

Спеціальні мита на імпортні автомобілі хочуть запровадити на три роки

Спеціальні мита на імпортні автомобілі хочуть запровадити на три роки
Українські виробники вважають, що введення спецмита дозволить захистити внутрішній ринок. Фото: vkurse.ua

В "Основних висновках Міністерства економічного розвитку і торгівлі" зазначено про необхідність запровадити на три роки спеціальне мито на ввезення автомобілів незалежно від країни походження та експорту.

Про це в публікації "Мито з великої дороги" повідомляє видання "Комерсант-Україна", що має текст документа.

На додаток до чинного 10-процентного мита запропоновано стягувати 6,46% митної вартості з автомобілів з об'ємом двигуна понад 1 л, але не більше 1,5 л, і 15,1% з транспортних засобів з об'ємом двигуна понад 1,5 л, але не більше 2,2 л. Фактично в цей діапазон обсягів двигуна потрапляють до 80% всіх автомобілів в Україні.

Висновки Мінекономрозвитку були надані в рамках спеціального розслідування Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ), яке почалося з ініціативи асоціації автовиробників "Укравтопром" 30 червня 2011 року. Остаточне рішення МКМТ повинна винести в середині травня, а чинності воно набуде після опублікування.

У висновках Мінекономрозвитку йдеться, що в 2010 році частка обсягу імпорту автомобілів в співвідношенні з виробництвом вітчизняних автомобілів збільшилася на 37,9% в порівнянні з 2008 роком. За перше ж півріччя 2011 року ще на 28% в порівнянні з 2010 роком. При цьому основні країни-постачальники автомобілів в 2010 році збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Корея - 79%, Німеччина - 197%. У Мінекономрозвитку зазначили, що українські автомобілі з об'ємом двигуна 1-2,2 л мають дуже схожі з імпортними характеристики. Проте в 2010 році вартість автомобіля вітчизняного виробництва на внутрішньому ринку знизилася на 7,35%, а ціни на деякі імпортні моделі були ще нижчими, як у випадку з продукцією "Єврокару" (ТМ Skoda). У міністерстві вважають, що імпорт завдав істотної шкоди виробникам. Так в 2010 році в порівнянні з 2008 роком обсяг виробництва вітчизняних підприємств знизився на 78,9%, продажу - на 86,35, прибуток від операційної діяльності - на 89,9%, кількість працівників на вітчизняних підприємствах скоротилася на 51,3%.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іномарки подорожчають на 18% або взагалі не продаватимуться в Україні - експерт

Особливе занепокоєння у відомстві викликав імпорт з Росії. У зверненні Мінекономрозвитку до торгового представництва РФ в Україні йдеться про пропозицію провести 19 квітня консультації з російськими представниками з метою обговореннями висновків міністерства. Згідно з даними Державної служби статистики, за підсумками минулого року в Україну було ввезено більше 39 тис. автомобілів, вироблених в Росії, на суму понад $310 млн.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Євро подешевшав на 4 копійки, курс долара на міжбанку майже не змінився

Українські виробники вважають, що введення спецмита дозволить захистити внутрішній ринок і дасть можливість їм активно розвиватися. На думку голови наглядової ради заводу "Єврокар" Олега Боярина, ці заходи стануть поштовхом для приходу в Україну іноземних інвесторів з метою будівництва нових автозаводів.

Імпортери вважають, що мита не виправдають очікування виробників. Підвищення мит не призведе до зростання виробництва українських автозаводів, а лише поверне в країну практику "прикручування коліс", великовузлове складання, імпортних автомобілів.

Зараз ви читаєте новину «Спеціальні мита на імпортні автомобілі хочуть запровадити на три роки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

33

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути