Податківці не звикли працювати з підприємцями через інтернет, вони хочуть впливати на бізнес і щось від цього мати.
Про це Gazeta.ua розповів президент Спілки податкових консультантів Леонід Рубаненко, коментуючи повідомлення Міністерства доходів і зборів про те, що з наступного року підприємців-платників єдиного податку з незначним ступенем ризику зможуть перевіряти дистанційно.
Він нагадав, що зараз в Податковому кодексі передбачене автоматичне відшкодування ПДВ шляхом спілкування лише з комп'ютером податкової адміністрації.
"Але це не працює, тому що хтось в податковій керує цим комп'ютером. Податківці звикли керувати бізнесом так, як їм заманеться, як їм вказівку дадуть. Реєстрація податкових накладних у спеціальному реєстрі теж не відбувається в автоматичному режимі. Втручаються податківці чи районного, чи обласного значення", - сказав Рубаненко.
Між тим експерт переконаний, що електронна перевірка йде тільки на користь бізнесу, особливо якщо підприємець має зовнішньоекономічну діяльність або види діяльності, які передбачають отримання довідок.
"Чим більше електронного спілкування, тим швидше може працювати бізнес. Це все дуже добре, якби цьому хтось не "допомагав". Підприємці будуть трьома руками за цю ініціативу, - впевнений пан Рубаненко. - Коли я в 1994 році працював генеральним директором великого підприємства, то наш американський партнер був змушений їздити в Нью-Йорк на 2 тижні для того, там підготувати документи для здачі в податкову. Нічим іншим він в ці дні не займався".
За словами економіста, в європейських країнах спілкування з податковою адміністрацією відбувається раз в рік або через інтернет, або за допомогою листів.
Нагадаємо, за повідомленням Міністерства доходів і зборів, з 1 січня 2014 року платники єдиного податку-спрощенці зможуть за бажанням користуватися електронною перевіркою. З 2015 року це отримають право робити представники мікро-, малого та середнього бізнесу, а з 2016 - всі суб'єкти господарювання.






















Коментарі
5