Українські автоімпортери станом на травень 2013 року не ввезли в Україну практично жодного автомобіля з об'ємом бензинових двигунів 1-2,2 л, на які поширюється дія введених з 14 квітня ввізних мит на легкові авто.
Про це повідомив голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД ) Олег Назаренко.
"За наявними у мене даними Держмитниці, з моменту набуття чинності в Україні імпортери не ввозили автомобілі, встигнувши ввезти певну кількість до запровадження мит", - сказав він на зустрічі з автожурналістами.
Як підкреслив Назаренко, така ситуація призвела до того, що надходження до бюджету від імпорту авто в травні "практично рівні нулю", тоді як у загальному обсязі митних надходжень до бюджету надходження від імпорту автомобілів займали третю позицію після імпорту нафти і газу.
Водночас імпортери утримуються від прогнозування подальшої ситуації на ринку з урахуванням економічної ситуації.
"Зараз економічна ситуація така, що навіть за автомобілями за зниженими цінами черга не стоїть. Тим більше ті, хто хотів придбати автомобіль, вже зробили це до введення мит (і це видно з продажів березня-квітня), і в очікуванні можливого скасування мита навряд чи потенційні покупці захочуть купувати авто, які подорожчали, а віддадуть перевагу почекати до кінця року", - зазначив генеральний директор "АВТ-Баварія" Олександр Тимофєєв.
Автоімпортери вважають, що мита все ж таки будуть скасовані набагато раніше терміну їх дії.
"З 15 травня розпочався 90-денний термін, протягом якого у зв'язку з введенням мит СОТ може ввести санкції щодо України, і зараз уряд у цьому зв'язку зайняв вичікувальну позицію з прийняттям закону про утилізаційний збір. Якщо ж світова спільнота і Європа ніяк відреагують, то швидко приймуть і утилізаційний збір, тим більше що спецмито таки може бути скасоване", - зазначив Назаренко.
Як повідомлялося, 14 березня опубліковано рішення МКМТ, прийняте ще 28 квітня 2012 року, про введення з 13 квітня цього року терміном на три роки спеціальних мит на імпорт в країну нових легкових автомобілів з бензиновими двигунами об'ємом 1000-1500 куб. см у розмірі 6,46% і 1500-2200 куб. см - 12,95% незалежно від країни походження та експорту.
Коментарі
46