четвер, 26 липня 2018 11:48

Автомобілісти самі контролюватимуть порушників вагових норм за допомогою систем WiM - ВААІД

Автомобілісти самі контролюватимуть порушників вагових норм за допомогою систем WiM - ВААІД
Генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає, що досвід громадського контролю на автошляхах буде вкрай корисним. Фото: Файне місто

В Україні є досвід громадського контролю на автошляхах, який буде вкрай корисним, як тільки запрацюють системи зважування WiM (Weight-in-Motion - зважування в русі), - вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

"Я наведу такий приклад. 2009 року була створена Рада автомобілістів при Кабінеті міністрів, очолював її прем'єр-міністр, а я був першим заступником. Тоді, ми працювали разом з міліцією, контролювали безпеку дорожнього руху, брали участь в рейдах. Була організована система, коли водії нам повідомляли про проблеми на дорогах. Наприклад, про якість дорожнього покриття. І ми все це кожного дня збирали в базу і передавали в Мінінфраструктури для оперативного реагування. Сьогодні є юридичні важелі впливу громадськості. І громадськості дуже бояться в нашій країні", - упевнений Назаренко.

Глава ВААІД вважає, що громадськість повинна брати участь у всіх подібних процесах, що неодмінно зведе до мінімуму корупційну складову. Перевізники-порушники вагових норм опиняться під серйозним громадським тиском і будуть змушені знизити вагові "апетити" або ж перевести вантажопотік на залізничний транспорт, який дозволяє перевозити вантажі без обмежень, які встановлені на автомагістралях. При цьому, зазначає Назаренко, тільки відкриттям даних WiM не обійтися. Необхідні вкрай жорсткі санкції по відношенню до порушників.

"Потрібно першого разу оштрафувати, а наступного разу позбавляти ліцензії. Тобто, забороняти займатися цією діяльністю. І все. Тут спосіб боротьби дуже простий і дієвий", - підкреслив Назаренко.

Він додав, що контролювати перевізників здебільшого повинні самі автомобілісти через громадські об'єднання, а не чиновники. Саме таким чином в багатьох країнах вирішено питання корупції. Глава ВААІД навів приклад обов'язкового техогляду в країнах ЄС.

"У Німеччині техоглядом займається німецький автомобільний клуб. Саме він проводить техогляд на своїх СТО. Тобто, самі автомобілісти та їх громадські організації контролюють проведення технічного огляду всіх автомобілів. Саме автомобілісти зацікавлені в тому, щоб по вулицях їздили справні автомобілі", - пояснив Назаренко.

Аналогічно в Україні дані з комплексів зважування WiM повинні бути доступні широкому загалу, який зможе співставляти результати зважування WiM з результатами контрольного зважування на стаціонарному або мобільному пункті Укртрансбезпеки, що зробить покарання порушників неминучим.

Нагадаємо, в Мінінфраструктури та Укртрансбезпеці підтримали ідею відкрити дані зважування систем WiM, створивши для цього окремий реєстр на Єдиному держпорталі відкритих даних. Системи WiM давно застосовуються за кордоном. Перевага комплексів у тому, що вони зважують транспорт на ходу, фіксують перевантажені машини в загальному потоці і передають дані на пункт контрольного зважування. До кінця року за кошти ЄБРР в Україні встановлять 6 спецконструкцій WiM на шести дорогах. У наступному році системи з'являться в інших регіонах країни.

Зараз ви читаєте новину «Автомобілісти самі контролюватимуть порушників вагових норм за допомогою систем WiM - ВААІД». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути