О. Куліковський
Політик. Громадський діяч.Активіст ВО"СВОБОДА", Заступник Голови ГО "Всеукраїнська Люстрація"
24.09.2013
5138

Історія знищення середньої школи №5 на печерських пагорбах!

Дійові особи:

Батечко Олена В'ячеславівна – Департамент освіти та науки (КМДА)

Ратушна Алла Миколаївна – Начальник  освіти Печерської РДА.

Міняйло Наталія Юріївна – начальник відділу середньої школи Печерської РДА.

Олексюк Світлана Миколаївна – новопризначена директорка школи №5.

Клюй Олександр Олександрович – директор школи №5 –з 1997рр, звільнений.

Міліція Головного Управління МВС та Печерського РВ УМВС.

Батьки та учні 10-го класу та учні школи. Батьки дітей з інших класів.

Громадські активісти. Преса, журналісти.

Помічники нардепів України від ВО "СВОБОДА" та ВО "Батьківщина" .

(Олександр Куліковський помічник від ВО "СВОБОДА")

Члени партії ВО"СВОБОДА" та "УДАР".

Небайдужі Кияни.

Вся епопея по знищенню середньої школи №5 розпочалася ще весною 2013р, колизабудовники (ТОВ "Старкада") захотіли прибрати до своїх рук гарний шматочок Печерської землі поряд з "Ботанічним Садом"  за адресою: м.Київ, Тимірязєвська 36. Пригнавши будівельну техніку для проведення  будівництва. "План Барбаросса" не вдався, проти був тодішній директор Клюй О.О. та більшість педколективу. За що і поплатились в подальшому своїми посадами, але про це далі.

Люди та громадські активісти, партійці лягали під техніку , відвоювали свою рідну школу. Не допустили початку будівництва, пішов розголос і будівництво зупинили. Все втихло, але не план забудовників, аж занадто просто виглядає війна за землю на Печерську (де сотка має вартість від 100 до 500 тис дол.).  В планах рейдерів не було відкриття  школи на це 1 вересня, але  школу відвоювали, кошти заложили на цей навчальний рік, отже довелось відкривати, набрали перший клас.

Далі пішли іншим шляхом, розформувати 10 клас в "добровільно-примусовому порядку", чому? тому що одинадцятий випускається, а дев'ятий за рік підготують до того щоб вони забрали документи, мовляв школа під питанням, "така ситуація склалася" по версії всіх чиновників освіти, недоукомплектованність і т.д. Отже старших класів немає , є привід зробити "оптимізацію", про що не на камеру зізнаються вчителі і вже вчора після зборів в приватній розмові вчителі, які відстоювали незбереження цього 10 класу, говорять що вони заручники і нам треба йти вище в компетентні органи.  Відверто в розмові вони за школу, але в них немає вибору, відчувалось в розмові, що на них надавили, це видно було.

Старого директора Клюй О.О  він з 1997р директором, та ще кількох вчителів звільнили (звичайно за власним бажанням) так як вони відстоювали цю затишну школу , і  1 вересня дітей зустрічала новопризначена директорка Олексюк С.М., до речі в розмові з дітьми 5-го вересня деякі навіть плакали, що несли квіти своєму  улюбленому директорові, якого не знайшли на "урочистій лінійці". Цікава комбінація. Якщо старий директор добровільно пішов (його пішли) з посади, то чому він навіть не прийшов у школу для передачі справ новому директору. Школа вся жалкує за ним,  про це говорили і учні та батьки різних класів.

5-го вересня, я, особисто розмовляв з новою директоркою  Олексюк Світланою Валентинівною., вона ніби за збереження школи та її розвиток, але не за збереження класу. Цікава позиція. Це як один з президентів України, отримавши президентство,  декларуючи захист інтересів держави, почав швиденько здавати всю Україну східному сусідові. Хай кожен сам робить висновок. Мало того, ми вже який день переконуємо керівництво освіти та школи, щоб зберегли клас, а вони зі своєю "стратегією розвитку" переконують,  що діти мають вчитися в іншій школі – дивна якась позиція розвитку, хоча зрозуміла.

Після розмови  з директоркою та завучом школи, вчителями, батьками та учнями, де міні стало все зрозуміло, що відбувається, Я, громадські активісти і батьки з дітьми поїхали в Печерську РДА зустрітися з керівництвом Адміністрації, щоб з'ясувати причини такої ситуації, і з проханням збереження цього класу.

Голова адміністрації Сущенко С.  десь  терміново зник , нас вийшла приймати  начальник  освіти Печерської РДА Ратушна Алла Миколаївна (ще та керіник). Прийом був дуже "теплий і радісний, як завжди", в стилі "а чого це ви холопи сюди приперлись?", звичайно, під крики, візги та  істерику, а в подальшому взагалі погрожуючи, та викликами міліції Головного Управління МВС та Печерського РВ УМВС. Хоча ми тільки посміялись, ще не такі барикади брали, відверто , дуже переживав за матерів та дітей. Ми всі сіли в якомусь залі, нас набагато менше, ніж цих всіх чиновників, і ми як на розстрілі. З формату як вони себе вели, на педагогів мало схожих, потім підтягнулась міліція, яка і не задавала нам дурних запитань, з огляду на те що все самі розуміли і бачили зі сторони те що відбувається, і  те хто дійсно відстоює інтереси дітей та батьків. Міліціянти були чоловіки, на них істерики Ратушної не подіяли, тоді вона викликала аж трьох працівників міліції жінок, напевно щоб були солідарні з нею, але це теж не спрацювало.

Взагалі Ратушна під час нашої зустрічі кудись весь час бігала, дзвонила, нервувала, але пізніше, я зрозумів – у славнозвісний Кінотеатр "Зоряний", де гарант вже третій день робив регіональну "сходку", щодо евроінтиграції.  Ратушна взагалі приходила в  "бєшенство" коли я  задавав питання по цьому класу, і все переводили в русло про те що ми зірвали навчальний процес у цих дітей, так переживаючи за них, що виставили їх зі школи і вже третій день не було у дітей уроків.. Але на моє конкретне запитання до якої школи діти приписанні на 5 вересня – відповідь була очевидною - ні до якої. Ситуація складалася якось по дивному . Всі чиновники освіти наводили тисячі факторів, із-за яких цей клас в кількості 12-ти учнів не може існувати , хоча малюють, якісь псевдо теорії  розвитку. Ми ж всі виступали за збереження класу та школи в цілому, питали що потрібно зробити для цього,  але чомусь нас почали залякувати про якусь відповідальність та проблемами з  міліцією. Ми їм про збереження класу, а вони там про зірваний навчальний процес, якого в дітей немає, немає розкладу уроків, немає класного керівника, немає класу, врешті решт немає школи. В результаті чиновники запевнили, зі скрипом, що візьмуться за вирішення цього питання.

Вирішили: на другий день, 6-го вересня, мені зателефонувала одна з матерів цього десятого класу, і повідомила, що всі батьки повели своїх дітей у школу №47, телефони не підіймають, на зв'язок не виходять, хоча перед цим відстоювали клас, якась дивна позиція, хоча знову ж таки, зрозуміла.

Проведена "гарна робота по оптимізації та впровадження нової  стратегії розвитку школи" новим керівництвом закладу та чиновниками РДА. Я думаю, люди, читаючи ці рядки, наблюдають по всій Україні такі "оптимізації та стратегії" і чудово розуміють, що відбувається.

Дітей теж "обробили"! "Агітуючи", що в іншій школі в них буде набагато кращий атестат, ніж в їхній рідній школі, мовляв там умови кращі, нова школа, кращий педколектив. Нонсенс! Ви таке чули? Це як у бізнесі: "Йди купуй у конкурента в нього краще". Абсурд!

Відповідь дітей: "в новій школі добре, але у дома, в старій краще! Від нас нічого не залежить, все вирішують батьки". Звичайно вирішують батьки, але теж дивна логіка, півроку назад лягали під колеса, а зараз просто взяли і пішли. Гарну політінформацію провели чинуші, а особливо Ратушна, переконаний, моє оціночне судження, після зустрічі із нею в Печерській РДА.

11-го версня, були анонсовані збори батьків та учнів в школі №5 де мала бути присутня Добровольська Оксана Миколаїна (http://dovidka.com.ua/user/?code=295322) (Начальник Департаменту освіти та науки) не приїхала, була в школі в 3 години, а потім раптово захворіла. Були вчителі чиновники з Департаменту Освіти і Науки, батьки, громадські активісти помічники нардепів, преса. Нас спочатку взагалі не пускали у школу нікого, але ми прорвалися,  зайшли на засідання. Та сама ситуація, розповідь про статистику про ситуацію у всьому Всесвітті, але точно, не по збереженню цього класу, ні одної адекватної відповіді. Тепер всі чиновники та директорка посилаються на те, що ніхто з батьків не хоче писати заяву назад в цю школу, звичайно цей пресинг і батьків і учнів, хоча учні набагато сміливіші за батьків, і відверто говорять про те що думають, гарне підростає покоління.

І головне. Загадкове питання. Як діти опинились в школі №47? Вони прийшли на перше вересня в 5 школу, в них відразу забирають класного керівника, по розпорядженню вже нової директорки, через 2 дні всіх дітей централізовано посилають в 47 школу, ніби подивитись, а реально перед фактом поставили. Батькам говорять про трагічну ситуацію в школі і про те що діти хочуть навчатись у школі №47 ("розвели як котят", як завжди.) Батьки написали заяви на 47 школу, але коли подумали що відбулося, на другий день прийшли до школи і почали протестувати проти такого рішення.

Ось відгуки про школу №47 (http://www.osvita.com.ua/schools/kiev/sh-47/)

Це те що рекомендують чиновники з  освіти,  які є членами Партії Регіонів, але для них хабарі це звичайна справа, цікаво чи саме на це натякали про "кращий атестат", звичайно, його можна купити.

А тепер відгуки про школу №5 (http://www.osvita.com.ua/schools/kiev/sh-5/)

Навіть порівнювати не потрібно все зрозуміло і так, так, що ж рекомендують чиновники?

Хабарі, побори, "гарні атестати", а може вони в долі корупційній. Очевидно, чим більше дітей в школі, де практикується хабарництво, тим більший прибуток. Якщо чиновники думають, що ми з цим будемо миритися, то помиляються дуже. Це принципове питання для нас і особисто для мене!

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Наші автори
Остап Українець Письменник, перекладач
Максим Кияк Експерт Ради зовнішньої політики "Українська призма"
Тарас Чмут Голова правління "Українського мілітарного центру"
Надія Романенко Керівниця проєкту з дезінфомоніторингу Texty.org.ua
Тарас Антипович Письменник, сценарист
Погода