Ексклюзиви
середа, 20 січня 2021 12:45

Учені навчилися призупиняти старіння мишей

Доктор у Китайській академії наук проводить дослідження на печінці миші / Reuters

Учені в Пекіні розробили нову техніку генної терапії, яка може повернути назад деякі ефекти старіння у мишей і продовжити їх тривалість життя.

Учені оптимістично налаштовані щодо того, що їх відкриття одного разу зможуть посприяти аналогічному лікуванню людей. Про це пише Malaysia Now.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Китай знімає із себе відповідальність за виникнення й поширення коронавірусу

Метод учених, опублікований в журналі Science Translational Medicine, передбачає активацію гена, який, як з'ясували дослідники, є ключовим фактором у старінні клітин.

За словами співкерівниці проєкту, 40-річної професорки Цю Цзинь, фахівця з питань старіння і регенеративної медицини Інституту зоології Китайської академії наук, специфіка терапії і отримані результати є першими такими у світі.

"Через 6-8 місяців у мишей покращилися зовнішній вигляд і сили, а головне, що тривалість їх життя збільшилася приблизно на 25 відсотків", - сказала Цюй Цзинь.

Команда біологів провела скринінг тисяч генів, щоб знайти ті, які є визначними факторами старіння клітин. Учені визначили ген kat7, як найбільш важливий фактор старіння клітин, а потім активували його в печінці лабораторних мишей.

"Ми перевірили функцію гена в стовбурових клітинах людини, у клітинах печінки людини і клітинах печінки миші. Для всіх клітин не виявили будь-якої клітинної токсичності. Щодо мишей, ще не бачили побічних ефектів", - сказала Цю.

Попри це, метод далекий від готовності до випробування на людях. Слід ще перевірити функцію kat7 на інших типах клітин людини та інших органах мишей, а також на інших тваринах, перш ніж учені зможуть застосувати стратегію щодо старіння людини чи інших аспектів здоров'я.

Команда сподівається, що наступного разу вдасться протестувати метод на приматах, але для цього потрібно багато коштів і значно більше досліджень. Учені сподіваються, що зможуть знайти спосіб уповільнити старіння бодай на незначний відсоток у майбутньому.

Зараз ви читаєте новину «Учені навчилися призупиняти старіння мишей». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua