"Укртелеком" хоче відмовитися від дротового радіо, оскільки воно є збитковим. Про це заявив Пітер Гольдшайдер, керуючий партнер австрійської компанії ЕРІС, яка придбала українського телекомунікаційного монополіста.
— Дротове радіо з'явилось як інструмент пропаганди, щоб доносити політику Компартії в кожну хату, — коментує 56-річний Віталій Шевченко, колишній голова Національної ради з питань радіомовлення. — Із роками воно стало настільки традиційним для українських слухачів старшого віку, що ніякі технічні новації не зможуть компенсувати втрати, якщо радіо перестане існувати. Воно, на противагу українському державному телебаченню, є унікальною школою культурних цінностей, яка формувалася роками.
Хоч користувачів дротового радіо за останні десятиріччя поменшало вдвічі-втричі, це все одно великі прошарки населення. У деяких містах мережі збереглися повністю, а в деяких селах люди взагалі не чули про ФМ.
Ліцензування державою дротових мереж було неправильним кроком. У радіо був лише формальний власник — "Укртелеком". А ті, хто були найбільше зацікавлені у його розвитку, тобто мовники, вплинути на ситуацію не могли. Тобто стовпи потрошку падали, і підпирати виявилося нікому.
Жодна ФМ-станція не замінить дротового радіо. Сьогодні не весь радіопростір охоплений ФМ-мовленням, і розвивати його далі ніхто не буде. На часі переведення на "цифру" інформаційного простору. Але наша країна не готова рухатися в руслі цих новацій. Ми відстаємо за темпами. Доки ми чекатимемо на заміну мережі на цифрове, втратимо півпокоління, яке цієї інформаційної продукції не одержуватиме. Та й навіть якщо формально перейдемо на "цифру", не факт, що пів-України буде чути це радіо.
Піднімати ціни на послуги дротового радіо сенсу немає. Навіть якщо підвищити ціни до нерозумних висот, "Укртелекому" це все одно буде нецікаво. Він мислить іншими категоріями. У компанії інші можливості для заробітків.
Коментарі