Ексклюзиви
Пʼятниця, 11 квітня 2014 05:10

Легковики подешевшають на 20 тисяч гривень

8 квітня Верховна Рада скасувала утилізаційний збір на автомобілі. Він діяв із 1 вересня минулого року. Передбачав, що в ціну нової машини закладали кошти, за які техніку утилізують після її спрацювання. Імпортні легковики подорожчали на 5 тис. грн, вантажівки — на 11. Вітчизняних виробників звільнили від податку.

За дев'ять місяців дії збору автовласники сплатили 83 млн грн. Ще 960 млн мали надати 2014 року з державного бюджету для побудови заводів з утилізації техніки. В Укравто кажуть, створили 100 пунктів прийому спрацьованих машин і 25 центрів розбирання.

— За цей час на утилізацію не надійшов жоден автомобіль, — каже Олег Назаренко, голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. — Від початку утилізаційний збір був злочинною схемою. Його вигадали депутати — власники українських автозаводів. Думали, якщо збільшити податки на іномарки, всі придбаватимуть вітчизняні машини. Недооцінили наших людей. Вони взагалі перестали купувати автомобілі, обвалили ринок. Українців не змусиш узяти вітчизняні авто. Їх можна лише попросити. Тобто підвищити якість, зменшити вартість, надати гарні умови по кредитах.

— Скасування утилізаційного збору — перше рішення нової влади, спрямоване на покращення життя людей, — говорить доктор економічних наук 34-річний Олексій Лупоносов. — Воно поліпшить добробут людей і стимулює розвиток економіки. Іномарки класу С — "Шкода Октавія", "Тойота Королла", "Мазда-3" подешевшають на 20 тисяч гривень, класу D — "Тойота Камрі", "Фольксваґен Пассат" — на 35 тисяч гривень. Тепер автомобілевиробників поставили у рівні умови. Вітчизняні будуть змушені розвиватися, щоб конкурувати із зарубіжними. Раніше Таріел Васадзе (народний депутат, власник Запорізького автомобільного заводу. — "ГПУ") постійно отримував від держави пільги і не вдосконалював старі моделі, не запускав складання нових. Коли "Ланоси" застаріли і почали програвати сучасним моделям — ініціював утилізаційний збір.

Після скасування цього збору машини з об'ємом двигуна до 1500 куб. см подешевшають на 8%, 1501–2200 куб. см — на 5%, 2201–3000 куб. см — на 3–4%.

Гроші, зібрані на утилізацію, перерахують до Пенсійного фонду.

Зараз ви читаєте новину «Легковики подешевшають на 20 тисяч гривень». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода