Ексклюзиви
понеділок, 27 жовтня 2008 14:23

Запах кави допомагає мозку впоратися зі стресом

Уже сам запах кави допомагає мозку впоратися з наслідками стресу, викликаним недосипанням.Про це свідчать результати дослідження, опублікованого в Journal of Agrіcultural and Food Chemіstry.

Учені з Південної Кореї, Німеччини та Японії в експериментах на пацюках показали, що запах смажених кавових зерен впливає на роботу певних генів і виробництво білків у мозку так, що наслідки стресу через недосипання зменшуються.

Упродовж експерименту вчені виокремили чотири групи пацюків. Перша – контрольна, друга – група, цілком позбавлена можливості спати, третя – вдихала запах кави, але її не обмежували вві сні, а пацюки четвертої групи вдихали запах кави й були позбавлені сну.

Дослідники встановили, що в пацюків, які вдихали запах кави, інакше "працюють" 17 генів. При цьому в тваринок, позбавлених сну, і в пацюків з "безсонням" і з запахом кави різнилася активність 13 з них. Зокрема запах кави сприяв виділенню білків із антиоксидантними властивостями (ці білки захищають нервові клітини від ушкоджень, пов`язаних зі стрессом).

Автори зазначають, що колись робилося багато досліджень із вивчення впливу на організм різних компонентів кавового напою.

"Це дослідження – перший крок у вивченні впливу запаху кавових зерен на викликаний недосипом стрес", - каже один із авторів дослідження Хан-Сок Со з Сеульского національного університету. Його слова наводяться в повідомленні Американського хімічного товариства, яке видає журнал, повідомляє Lenta.ru.

Зараз ви читаєте новину «Запах кави допомагає мозку впоратися зі стресом». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua