Якщо вивчити ці цифри, то виявиться, що київська аудиторія найпопулярніших Інтернет-сайтів може порівнюватись з аудиторією телеканалів, а Інтернет-реклама стає серйозною альтернативою рекламі на ТБ.
"Дійсно, кількість користувачів Інтернету в Україні постійно росте, це добре видно на прикладі явного зростання відвідуваності наших сайтів, - говорить директор по маркетингу порталу Ukr.net Михайло Іртлач. - Це зростання не залишають без уваги і професіонали рекламного ринку. Сьогодні вже жодна серйозна рекламна кампанія не проходить без Інтернет-складової."
У контексті цих цифр стає зрозумілим, чому в Інтернеті з"являється все більше рекламних матеріалів, присвячених виборам мера Києва. Адже число київської Інтернет-аудиторії фактично співставляється з аудиторією ТБ, а рекламодавці при цьому не платять за контакти з аудиторією поза Києвом. Більш того, саме в Інтернеті зосереджена велика частина "лідерів думки", людей, які задають тон суспільним дискусіям і впливають на громадську думку.
За даними рейтингу Bigmir.net, найпопулярнішим сайтом серед українців є портал Ukr.net. з відвідуваністю в 2,27 млн. чоловік в місяць. Цікаво, чи здатний він скласти конкуренцію українським телеканалам? Проведемо нескладні розрахунки.
Згідно даних ЦВК зараз в Києві налічується близько 2,15 млн. чоловік, що мають право голосу.
Згідно статистиці, щомісячно на портал Ukr.net заходить 2,2 млн. унікальних відвідувачів. При цьому частка відвідувачів, що приходять з IP-адресами Києва і київської області, складає 65% або 1,48 млн. унікальних відвідувачів.
Якщо відняти від цього числа кількість людей, що живуть поза Києвом (28%) або не мають права голосу (10%), то отримаємо, що аудиторією Ukr.net є 0,914 млн. киян з правом голосу.
Таким чином, з 2,15 млн. потенційних виборців в Києві, 0,914 млн. громадян (або 42.6%) у віці від 18 до 56 років отримують інформацію, читаючи новини і проглядаючи банери на порталі Ukr.net.
Тепер порівняємо ці цифри з аудиторією телеканалів. За даними компанії Adv-energy, найпопулярніший в Україні телеканал "Інтер" має щоденну аудиторію старшу 18 років - 16,3 млн. чоловік. В Україні проживає близько 46 млн. чоловік, з них 2,15 млн. (тобто 4,6%) - кияни з правом голосу. Припустимо, люди, які дивляться телевізор, рівномірно розподілені по всій країні. Це означає, що 4,6% аудиторій телеканалу "Інтер" з правом голосу живуть в Києві, що складає 0,75 млн. телеглядачів. У "1+1" 15,97 млн. глядачів по Україні і 0,73 млн. в Києві, у Нового каналу 15,08 млн. по Україні і 0,69 млн. в Києві, у СТБ 14,6 по Україні і 0,51 млн. в Києві. Для Ukr.net показник щоденної київської аудиторії складає 0,24 млн., щомісячної - 0,91 млн.
Фактично, Ukr.net нічим не поступається, а з урахуванням переваг Інтернет-реклами, навіть перевершує по ефективності такий канал комунікації, як телебачення.
Поступово переваги Інтернет-реклами розуміють і рекламодавці. "Який сенс показувати передвиборні ролики київської кампанії на телеканалах з аудиторією 15-20 млн. чоловік, якщо ці глядачі все одно живуть не в столиці і участі в голосуванні не приймають. - коментує ситуацію, що склалася, керівник відділу Інтернет-реклами Українського Медіа Холдингу Олександр Евсюков.
Фахівці виділяють відразу декілька причин, чому Інтернет-реклама є ефективнішим інструментом, ніж реклама на ТБ.
По-перше, це можливості геотаргетінгу. Тобто в Інтернеті рекламодавець може налаштовувати свою рекламу тільки, наприклад, на київську аудиторію, тоді як на ТБ він платить за аудиторію по всій Україні відразу.
По-друге, відношення до Інтернет-реклами є лояльнішим, ніж відношення до реклами на ТБ. Адже зазвичай телереклама перериває улюблені передачі на 10-15 хвилин, що викликає стійке роздратування з боку глядачів, тоді як в Інтернеті реклама постійно показується поряд з основним контентом сайту.
По-третє, Інтернет-реклама цінна тим, що має високий рівень вимірюваності. Рекламодавці мають на руках цифри про те, яка кількість аудиторії проглянула їхню рекламу, з яких регіонів, в який час, в якому контексті і так далі.
На довершення, Інтернет має високий рівень цитованості інформації. Дані, опубліковані на одному сайті, швидко передруковуються іншими Інтернет-ресурсами, а часто і друкарськими ЗМІ, а також використовуються для підготовки радіо і телевізійних сюжетів.
"Чесно кажучи, мені деколи складно зрозуміти тих рекламодавців, які витрачають величезні бюджети на рекламу на ТБ, аудиторія яких знаходиться тільки в Києві, - дивується Дмитро Дубілет, директор компанії Fine Web Communications. - Платити тисячі доларів за півхвилинний ролик, який губиться десь у середині 20-хвилинного рекламного блоку, та й ще показувати його на всю Україну. Зараз виграють ті рекламодавці, які першими відкривають для себе всі переваги Інтернет-реклами".
Коментарі