Ексклюзиви
Понеділок, 05 травня 2008 15:30

Весною цього року український Інтернет встановив новий знаковий рекорд

Якщо вивчити ці цифри, то виявиться, що київська аудиторія найпопулярніших Інтернет-сайтів може порівнюватись з аудиторією телеканалів, а Інтернет-реклама стає серйозною альтернативою рекламі на ТБ.

"Дійсно, кількість користувачів Інтернету в Україні постійно росте, це добре видно на прикладі явного зростання відвідуваності наших сайтів, - говорить директор по маркетингу порталу Ukr.net Михайло Іртлач. - Це зростання не залишають без уваги і професіонали рекламного ринку. Сьогодні вже жодна серйозна рекламна кампанія не проходить без Інтернет-складової."

У контексті цих цифр стає зрозумілим, чому в Інтернеті з"являється все більше рекламних матеріалів, присвячених виборам мера Києва. Адже число київської Інтернет-аудиторії фактично співставляється з аудиторією ТБ, а рекламодавці при цьому не платять за контакти з аудиторією поза Києвом. Більш того, саме в Інтернеті зосереджена велика частина "лідерів думки", людей, які задають тон суспільним дискусіям і впливають на громадську думку.

За даними рейтингу Bigmir.net, найпопулярнішим сайтом серед українців є портал Ukr.net. з відвідуваністю в 2,27 млн. чоловік в місяць. Цікаво, чи здатний він скласти конкуренцію українським телеканалам? Проведемо нескладні розрахунки.

Згідно даних ЦВК зараз в Києві налічується близько 2,15 млн. чоловік, що мають право голосу.

Згідно статистиці, щомісячно на портал Ukr.net заходить 2,2 млн. унікальних відвідувачів. При цьому частка відвідувачів, що приходять з IP-адресами Києва і київської області, складає 65% або 1,48 млн. унікальних відвідувачів.

Якщо відняти від цього числа кількість людей, що живуть поза Києвом (28%) або не мають права голосу (10%), то отримаємо, що аудиторією Ukr.net є 0,914 млн. киян з правом голосу.

Таким чином, з 2,15 млн. потенційних виборців в Києві, 0,914 млн. громадян (або 42.6%) у віці від 18 до 56 років отримують інформацію, читаючи новини і проглядаючи банери на порталі Ukr.net.

Тепер порівняємо ці цифри з аудиторією телеканалів. За даними компанії Adv-energy, найпопулярніший в Україні телеканал "Інтер" має щоденну аудиторію старшу 18 років - 16,3 млн. чоловік. В Україні проживає близько 46 млн. чоловік, з них 2,15 млн. (тобто 4,6%) - кияни з правом голосу. Припустимо, люди, які дивляться телевізор, рівномірно розподілені по всій країні. Це означає, що 4,6% аудиторій телеканалу "Інтер" з правом голосу живуть в Києві, що складає 0,75 млн. телеглядачів. У "1+1" 15,97 млн. глядачів по Україні і 0,73 млн. в Києві, у Нового каналу 15,08 млн. по Україні і 0,69 млн. в Києві, у СТБ 14,6 по Україні і 0,51 млн. в Києві. Для Ukr.net показник щоденної київської аудиторії складає 0,24 млн., щомісячної - 0,91 млн.

Фактично, Ukr.net нічим не поступається, а з урахуванням переваг Інтернет-реклами, навіть перевершує по ефективності такий канал комунікації, як телебачення.

Поступово переваги Інтернет-реклами розуміють і рекламодавці. "Який сенс показувати передвиборні ролики київської кампанії на телеканалах з аудиторією 15-20 млн. чоловік, якщо ці глядачі все одно живуть не в столиці і участі в голосуванні не приймають. - коментує ситуацію, що склалася, керівник відділу Інтернет-реклами Українського Медіа Холдингу Олександр Евсюков.

Фахівці виділяють відразу декілька причин, чому Інтернет-реклама є ефективнішим інструментом, ніж реклама на ТБ.

По-перше, це можливості геотаргетінгу. Тобто в Інтернеті рекламодавець може налаштовувати свою рекламу тільки, наприклад, на київську аудиторію, тоді як на ТБ він платить за аудиторію по всій Україні відразу.

По-друге, відношення до Інтернет-реклами є лояльнішим, ніж відношення до реклами на ТБ. Адже зазвичай телереклама перериває улюблені передачі на 10-15 хвилин, що викликає стійке роздратування з боку глядачів, тоді як в Інтернеті реклама постійно показується поряд з основним контентом сайту.

По-третє, Інтернет-реклама цінна тим, що має високий рівень вимірюваності. Рекламодавці мають на руках цифри про те, яка кількість аудиторії проглянула їхню рекламу, з яких регіонів, в який час, в якому контексті і так далі.

На довершення, Інтернет має високий рівень цитованості інформації. Дані, опубліковані на одному сайті, швидко передруковуються іншими Інтернет-ресурсами, а часто і друкарськими ЗМІ, а також використовуються для підготовки радіо і телевізійних сюжетів.

"Чесно кажучи, мені деколи складно зрозуміти тих рекламодавців, які витрачають величезні бюджети на рекламу на ТБ, аудиторія яких знаходиться тільки в Києві, - дивується Дмитро Дубілет, директор компанії Fine Web Communications. - Платити тисячі доларів за півхвилинний ролик, який губиться десь у середині 20-хвилинного рекламного блоку, та й ще показувати його на всю Україну. Зараз виграють ті рекламодавці, які першими відкривають для себе всі переваги Інтернет-реклами".

Зараз ви читаєте новину «Весною цього року український Інтернет встановив новий знаковий рекорд». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода