Ексклюзиви
середа, 07 травня 2008 16:42

Учені виявили новий надважкий елемент

Міжнародна дослідницька група знайшла свідчення існування в природі надважкого елемента з атомним номером 122.

Раніше, ґрунтуючись на фізичній теорії, що передбачає існування "острова стабільності" надважких ядер, вчені вже "збільшили" періодичну систему елементів, синтезувавши елементи з атомними номерами 111, 112, 113, 114, 115, 116 і 118. Деякі із цих елементів "живуть" десятки хвилин, що дає можливість докладно вивчати їхні властивості.

Так, група з Інституту об"єднаних ядерних досліджень у Дубні під керівництвом Юрія Оганесяна в співробітництві із закордонними колегами синтезувала елемент 118. Хоча він і виявився нестабільним, вчені всього світу не втрачають надії синтезувати надважкі елементи, стабільні щодо спонтанного ділення.

Якщо надважкі елементи мають тривалий період напіврозпаду, то вони могли зберегтися на Землі до нашого часу. Їхні пошуки вже велися раніше, головним чином у свинцевих мінералах, і не дуже успішно.

Однак тепер дослідники з Ізраїлю, Німеччини, Швеції та США під керівництвом Амнона Маринова (Amnon Marіnov) з Єврейського університету в Єрусалимі (Ізраїль) виявили факти, що свідчать про наявність у природі долгоживучого надважкого елемента з атомним номером 122 і відносною атомною масою 292.

Елемент, що назвали екаторієм, був виявлений в очищеному природному торії, оскільки обробка торій-утримуючого мінералу моназиту була б занадто складною. У дослідженні використовувався метод мас-спектрометрії з індуктивно-зв"язаною плазмою. Зразки розкладали на атоми й досліджували кожен з них.

Крім торія у вигляді двох ізотопів з атомними масами 230 і 232, різних оксидів і гідридів, у зразках був знайдений невідомий раніше елемент із атомним номером близьким до 122 і відносною атомною масою 292. Як вважають вчені, період його напіврозпаду може становити понад 100 мільйонів років, повідомляє Освiтнiй портал.

Зараз ви читаєте новину «Учені виявили новий надважкий елемент». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua