Учені з Університету Оттави (University of Ottawa), Канада, і Вашингтонського університету (Univeristy of Washington), США, з"ясували, що здатність здійснювати уявні подорожі в часі розвивається у дітей так само, як і інші навики. Щоб встановити точний вік, коли з"являється уміння планувати майбутнє, психологи Крістіна Атанс (Cristina Atance) і Ендрю Мельтцоф (Andrew Meltzoff) протестували дошкільників у віці трьох, чотири і п"яти років. Результати дослідження були опубліковані в серпневому випуску журналу Current Directionsin Psychological Science.
Фахівці попросили дітей уявити ситуацію в майбутньому, наприклад, похід в гори, і запропонували їм назвати один з трьох предметів, які вони узяли б з собою. На вибір пропонувалися обід, гребінець і чашка. Результати опитування показали, що діти чотирьох і п"яти років частіше, ніж трирічні, вибирали найбільш необхідну в поході річ - обід.
Дослідники також встановили, що дітям складно уявити себе в якій-небудь ситуації в майбутньому, якщо вони стурбовані своїм поточним фізіологічним станом. Так, Атанс і Мельтцоф розділили дошкільників на дві групи і дали одній з них печиво, після поїдання якого у дітей повинна була виникнути спрага. Другій групі випробовуваних печиво не пропонувалося. Потім обом групам були запропоновані на вибір печиво і вода. Група ситих дітей частіше вибирала пиття, тоді як "голодна" група віддавала перевагу печиву.
Дошкільників з двох інших груп (одна з яких теж їла печива, а друга ні) психологи попросили назвати, чому вони віддадуть перевагу завтра" - печиві або воді. З"ясувалося, що діти, які їли печиво і відчували спрагу не бажають вибирати на майбутнє кондитерські вироби, хоча інша група спокійно вибирала печиво.
За словами дослідників, ці відкриття можуть пролити світло на розвиток у дітей здатності уявних подорожей в часі і дозволять зрозуміти, як на це уміння впливає навколишнє оточення. Результати роботи психологів виявляться корисними як для батьків, так і для вчителів, оскільки допоможуть їм краще розбиратися в щоденній поведінці дітей.
До речі, на початку липня фахівці Університету Еморі (Emory University) в Атланті довели, що здорова їжа в дитинстві впливає на інтелектуальні здібності дорослих. На початковому етапі дослідження дітей розділили на дві групи. Одна з них отримувала атоле, рідку гарячу кашу з кукурудзяного крохмалю, високоенергетичну і багату протеїнами. Друга - холодний напій з фруктовим смаком, підсолоджений цукром. У 2002-2004 роках, коли 1448 учасникам, які залишилися на той момент в живих, було в середньому по 32 роки, фахівці протестували їх на інтелектуальні здібності. З"ясувалося, що ті, кого годували атоле з народження і до двох років, мають набагато краще сприйняття і пізнавальні навики, ніж ті, хто не отримував каші або отримував її в іншому віці, повідомляє Вокруг Света
Коментарі