Ексклюзиви
четвер, 10 квітня 2008 15:23

Астрономи знайшли найменшу екзопланету

Група іспанських і британських астрономів виявила нову планету земного типу - одну з найменших відкритих екзопланет (позасонячних планет), повідомляється в статті на статті, опублікованій в TheAstrophysicalJournalLetters.

Нова планета - GJ436c - знаходиться в сузір"ї Лева і повертається навколо зірки GJ 436. Планета була обчислена по впливу, який вона надає на орбіту відкритої раніше планети-гіганта GJ436b, розташованої ближче до зірки (безпосередньо спостерігати екзопланету, нагадаємо, поки практично неможливо).

GJ436c розташована приблизно за 30 світлових років від Землі. По масі вона перевершує Землю всього в п"ять разів (мінімальна маса оцінюється в 4,7 земної маси з можливою помилкою 0,6 земної маси). За словами провідного автора Ігнаси Рібаса, вона є найменшою з відомих екзопланет. Відзначимо, проте, що приблизно таку ж масу, по приблизних розрахунках, має раніше відкрита GL581c.

GJ436c звертається навколо зірки за 5,2 земних діб, а навколо своєї осі - за 4,2 земних діб. Через сильну близькість цих двох періодів повернення доба на планеті не співпадає з періодом звернення навколо своєї осі і триває чотири локальні роки, тобто приблизно 22 земних дні.

По розрахунках Джованни Тінетті з Університетського коледжу Лондона, температура на поверхні планети повинна складати від 127 до 427 градусів Цельсія, проте на полюсах, залежно від типу атмосфери, може бути значно нижче - до 77 градусів.

Зараз ви читаєте новину «Астрономи знайшли найменшу екзопланету». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua