Чотири українці загинули у п"ятницю ввечері під час посадки транспортного літака Ан-32 в аеропорту столиці Молдови — Кишиневі. Вони працювали за контрактом у суданській авіакомпанії.
Ан-32 летів із Кишинева до Судану. На його борту перебувало вісім осіб — четверо українців та стільки ж молдаван. Літак перевозив 2,3 т технічного масла при максимальній вантажопідйомності 7,5 т.
Одразу після вильоту о 22.02 літак зник із радарів. Диспетчери повідомили про це екіпаж. Командир Валентин Бурділа вирішив повернутися в аеропорт. Пілоти розвернулися над селом Бачой, але до злітної смуги не дотягнули кількасот метрів. При посадці літак зніс огорожу аеропорту і впав. Виникла пожежа. Від Ан-32 лишився тільки хвіст.
В авіакатастрофі загинули українці: 41-річний Андрій Моїсеєнко, 41-річний В"ячеслав Вдовенко, 47-річний Валентин Гайдук та 30-річний Андрій Тихонов. На місці катастрофи знайшли бортові самописці. Їх розшифровуватимуть у Москві.
Пілоти, з якими спілкувалася "ГПУ", називають катастрофу безглуздою. Ан-32, повертаючись в аеропорт, летів низько і зачепив лінію електропередач. Якби летів вище, аварії можна було б уникнути. Льотчики пояснюють: відмова навігаційного обладнання на безпеку не впливає.
— Є перелік несправностей, з якими можна летіти, за умови, що є прилад, який замінить непрацюючий, — розповідає пілот із 25-річним стажем Олександр Карякін, 46 років. — Але ніколи не випустять літак, якщо в нього несправний прилад, що відповідає за безпеку. Перед вильотом машину ретельно перевіряє інженерна служба. Роблять обгонку двигунів. Якщо потрібно, можуть здійснити контрольну прогонку в небі.
Ан-32 розробили на авіаційному науково-технічному комплексі "Антонов". У нього потужний двигун, а за допомогою спеціального пілотно-навігаційного обладнання він може літати у важких погодних умовах, удень та вночі. Нині в країнах колишнього Радянського Союзу, Індії, Шрі-Ланці, Колумбії, Перу, Мексиці, Афганістані та в країнах Африки експлуатують понад 350 таких літаків.
— В Україні вантажні перевезення дорогі. Дешевше поїздом або машинами. А в Африці погані дороги, тому в них авіаперевезення найбільш затребувані, — розповідає Олександр Карякін. — Заробляють там непогано, але не більше 10 тисяч доларів на місяць.
Пілоти ніколи не фотографуються перед рейсом і не вживають слово "останній". Замість нього кажуть "завершальний" або "крайній".
Коментарі