Розумна дошка для катання міцно зайняла нішу активного відпочинку тінейджерів. Щасливі жителі міст із рівними тротуарами примудряються навіть добиратися на бордах до роботи. Для новачків гіроборди виглядають вкрай ненадійно і страшно. На практиці навчитися кататися на електросамокаті – справа кількох хвилин.
Вивчаємо характеристики
Причому до того, як купити гіроборд, а не після. Незважаючи на зовнішню схожість, гіроборди відрізняються за вантажопідйомністю та прохідністю:
● >20 кг – мінімальне навантаження;
● <100-129 кг - максимальне навантаження;
● <12-25 км/час – максимальна швидкість;
● 4,5-6,5`` - діаметр коліс "паркетників";
● 8`` - діаметр коліс для поїздок трохи нерівною місцевістю;
● 10`` - колеса міні-позашляховиків.
У магазині Алло гіроборди різних брендів згруповані за технічними характеристиками: так легше підібрати дошку для школяра або екстремала.
Вникаємо в принцип дії
У начинці гіроборда спеціальні датчики, які відповідають за динамічне самобалансування приладу. На кожній половинці приладу – свої датчики, що вловлюють найменші коливання. Пристрій миттєво відповідає на найменші зміни навантаження або тиску.
● натискаємо носочками – їдемо вперед;
● натискаємо п'ятами – їдемо назад;
● натискаємо сильніше – швидкість вища;
● переносимо вагу тіла (тиснемо носком однієї ноги і п'ятою іншої) - повертаємо;
● скидаємо швидкість і встановлюємо рівновагу – гальмуємо.
Реально оцінюємо сили
Якщо у вас проблеми з вестибулярним апаратом, то поїздка на гіроборді буде чудовим тренінгом. По суті, пілот постійно контролює рух приладу під ногами, орієнтуючись виключно на власні відчуття.
Перша поїздка
Не ризикуємо і знаходимо гранично рівну поверхню без перешкод і натовпу: спортзал, шкільний коридор або порожню парковку.
Перевіряємо зарядку агрегата, одягаємо шолом, налокітники і наколінники.
Знаходимо компаньйона, який підтримає на перших порах і зловить при перших невдалих поворотах.
Спершу пробуємо кататися без взуття – так швидше розумієш принцип тактильної взаємодії дошки і пілота.
Починаємо рух
На гіроборд потрібно якомога швидше стати двома ногами, як би не було страшно. Якщо довго тримати тільки одну ногу – дошка почне вистрибувати з-під ніг через внутрішнє розбалансування.
Вистрибувати двома ногами одночасно – не лише моветон, а й небезпечно для начинки агрегату: пристрій розрахований на поступове сприйняття навантаження.
Як правильно вставати: ставимо ногу на виділене на планці місце. П'ята спирається на задню частину дошки, носок може трохи виглядати. Неправильно поставлена нога веде до взаємонерозуміння людини і машини.
Їдемо правильно
Вчимося кататися на ледь зігнутих колінах – так надійніше. Незвично перші п'ять хвилин, потім тіло звикає та підлаштовується під рельєф поверхні.
Не робимо різких рухів і не махаємо руками – тонка душевна організація приладу реагує миттєво на щонайменший тиск, а помах руки автоматично міняє навантаження.
Не намагаємося вичавити з дошки максимум – при перевищенні допустимої швидкості банально горять мікросхеми.
Гальмуємо без падінь
Новачки не відразу освоюють просте правило "назад-вперед" для гальмування і починають панікувати. Нічого страшного – згадуємо принцип дії пристрою і виконуємо просту операцію:
● при русі вперед: з носків переносимо вагу на п'яти;
● при русі назад: з п'ят переносимо вагу на носки.
Сходимо з гіроборда виключно назад, по можливості швидко прибравши з приладу обидві ноги, інакше доведеться ганятися за дошкою по парку.
Лише кілька уроків – і ваше елегантне катання оцінять друзі, кохана або послідовники.
Коментарі