Про це сказав у своїй статті в тижневику "Дзеркало тижня" заступник глави Секретаріату президента України Ігор Пукшин.
Він підкреслив, що двопалатність парламенту сама по собі не є ознакою федерального устрою держави. Про це свідчить хоча б досвід Польщі чи Франції - двох, можливо, найбільш унітарних європейських країн.
"Дві палати - це вищий рівень професійності в роботі парламенту завдяки двоступеневій системі ухвалення законів, це представлення партійних уподобань виборців у нижній палаті поруч із належним представництвом регіонів у верхній", - наголосив заступник глави Секретаріату президента.
Він пояснив: "До нижньої палати депутати обираються на коротший термін, порівняно з верхньою палатою. Це дає змогу посилити відповідальність партій перед виборцями. З іншого боку триваліший термін роботи депутатів верхньої палати дозволяє їм накопичити достатній досвід для посилення ролі парламенту в зовнішній політиці та політиці у сфері національної безпеки, а також у вирішенні кадрових питань".
Як зазначив Пукшин, "важливо пам"ятати, що парламент, так само, як і влада в цілому, - це відбиток суспільства". "Цілеспрямованість та ефективність роботи всіх її органів і гілок великою мірою залежить від єдності української громади, від успіху формування сучасної української нації. Конституція має визначити роль і завдання дер?жави у формуванні і зміцненні української ідентичності, її культурного та політичного складників, у збереженні історичної пам"яті та реалізації в житті держави фундаментальних українських і водночас європейських цінностей, серед яких - повага до людської гідності, свобода, рівність, справедливість і солідарність", - додав заступник глави Секретаріату президента.
Коментарі