У понеділок вранці 48-річна прем"єр-міністр Юлія Тимошенко у Кабінеті Міністрів зібрала керівників найбільших компаній із будівництва доріг.
— Якщо ми побудуємо транзитні дороги, то дамо додаткові робочі місця, — каже на початку зустрічі прем"єрка. — Одне робоче місце у будівництві доріг — це шість додаткових робочих місць у інших галузях.
Просить показати присутнім графіки. Помічники включають прожектор на стіну. Серед європейських країн Україна перебуває на останньому місці з утримання доріг. Щороку на 1 км дороги виділяють $5 тис. Наприклад, у Франції — ушестеро більше.
— Це втрачені можливості для України, — додає Тимошенко. — Та ще й уся земля скуплена навколо Києва і виставлена на спекулятивні ринки. Усе це тормозить будівництво доріг.
Прем"єр нарікає, що держава поки що не може побудувати навколо столиці нову кільцеву дорогу. У політикумі подейкують, що землю навколо Києва прибрав до рук нардеп-"бютівець" Богдан Губський.
— Але ми викуповуватимемо ці землі за ринковою ціною чи даватимемо нові, — продовжує Тимошенко.
Каже, на нараді обговорюватимуть 19 проектів із розбудови та реконструкції доріг. На все це за чотири роки планують витратити 118 млрд грн.
— Хто буде наступним виступати? — дивиться на міністра транспорту Йосипа Вінського.
Він киває на голову Державної служби автомобільних доріг 50-річного Вадима Гуржоса. Той 20 хв. розповідає, як будуватимуть дороги:
— Залучимо іноземних інвесторів. Зараз чекаємо на приїзд китайців. Також ведемо перемовини із французькими компаніями.
Говорить, що півтора місяця тому Верховна Рада ратифікувала угоду щодо будівництва автобану Київ—Вінниця—Хмельницький-кордон з Угорщиною. Коштуватиме він майже 25 млрд грн.
— Скільки років йшла ратифікація? — уточнює прем"єр.
— Підготовка цієї угоди йшла ще з перших днів незалежності, — відповідає Гуржос.
— Це важливо, адже у цьому році ми отримали те, що не допускалося, — каже в камери Тимошенко.
Кличе одного із охоронців. Стиха просить виводити журналістів за двері. Там прес-служба повідомляє, що до преси прем"єрка не виходитиме.
Коментарі