Президент Віктор Янукович оголосив про початок адміністративної реформи. Своїм указом він залишив 16 міністерств із 20. Функції ліквідованих і тих, що зосталися, перерозподілив між іншими урядовцями. Крім того, реорганізації, перепідпорядкуванню або ліквідації зазнають деякі інші органи влади.
Із 112 органів центральної виконавчої влади створили 63 — це 16 міністерств, 28 служб, 12 агентств і сім інспекцій. Надалі працюватимуть центральні органи виконавчої влади шести типів: міністерство, служба, інспекція, агентство, незалежні регулятори й органи зі спеціальним статусом. Під час реформи мають намір скоротити кількість державних службовців щонайменше на 30%.
— Це звичайна бюрократична реорганізація, а не адміністративна реформа, — вважає політолог Віктор Небоженко, 57 років, керівник соціологічної служби "Український барометр". — У двох-трьох суперміністерствах концентруються влада і величезна власність із колосальним корупційним потенціалом. Це — володіння ресурсами, розподілення бюджету і підготовка до футбольного чемпіонату 2012 року. З іншого боку, формуються другосортні міністерства, де чиновники житимуть за принципом "що вкрав, те й твоє". Кабмінівців ділять на дві категорії — багатих і бідних. Прем'єр стає суто технічною персоною. Повноцінним главою уряду буде президент.
Поки що відбувається лише пряма централізація всіх структур під президента без представлення плану подальших дій, наголошує експерт Асоціації міст України 50-річний Юрій Ганущак.
— Механістичне зменшення кількості міністерств пройшло не найвдаліше, адже в одних руках лишили управління й контрольні функції. Так ми не позбудемося корупції й неефективності управління, — каже Ганущак. — Ефективного реформування можна досягти, децентралізуючи владу, розвиваючи місцеве самоврядування. На рівні районів неспроможні вирішувати доручення з центру, бо в них немає важелів впливу. Районний рівень треба укріпити.
Коментарі