Ексклюзиви
Середа, 27 серпня 2008 18:39

Як уникнути покупки неякісного товару через інтернет

Автор: малюнок: Володимир КАЗАНЕВСЬКИЙ
 

Побутову електроніку часто замовляють у інтернет-магазинах. Товари обирають за картинками на сайті. Євген Судир, 23 роки, через світову мережу замовив ноутбук, пральну машину і телевізор.

— В Інтернеті вони завжди на кілька сотень дешевші, — пояснює.

Нещодавно чоловік замовив джойстик для комп"ютерних ігор. Обрана модель у фірмі "Панікпрайс" коштувала 192 грн — на півсотні дешевше, ніж у звичайному магазині електроніки.

— Це єдина фірма, яка продає таке приладдя. Я хотів спершу оглянути джойстик. Але адреси складу чи крамниці ніде не знайшов. Фірма пропонує лише доставку.

Євген заповнив на сайті анкету покупця. За кілька хвилин передзвонив менеджер. Перепитав, куди привезти замовлення.

— Домовлялися, що привезуть мені на роботу наступного дня, близько 12.00. Зранку мені знов передзвонили: товар привезуть на три години раніше. Не проблема, думаю. Я ще тільки добирався на роботу. Тому передзвонив колезі, щоб він прийняв посилку в кур"єра і заплатив за доставку 25 гривень.

У коробку поклали інший джойстик. За каталогом він на 100 грн дешевший. Євген замовляв пристрій із бездротовим з"єднанням. А привезли з кабелем. До того ж гарантійний талон виписали на той, який замовляв.

— Я одразу подзвонив, просив обміняти, — продовжує чоловік. — Мені відмовили: потрібного джойстика немає у продажу. Пообіцяли передзвонити, щойно з"явиться. За тиждень дзвоню їм знову. Мене переадресували на сервісний центр. Бо вони, бач, не займаються обміном товару. А сервісний центр попросив послати їм заявку на обмін рекомендованим листом. Адреса — абонентська скринька. Іншої — нема.

Гроші повернуть лише після розгляду заяви, попередили Євгена.

Відправивши листа, він звернувся до служби захисту прав споживачів. Але там скарги чоловіка не прийняли. Немає адреси продавця, і тому невідомо, де його шукати.

— Врешті, урвався мені терпець. Пішов я у Дніпровський райвідділ міліції і написав заяву про ошуканство. Там пообіцяли, що викличуть директора фірми "Панікпрайс" на допит.

Менеджер фірми подзвонив Євгенові наступного дня. Спитав, коли і куди кур"єр має привезти гроші, 226 грн за джойстик. Це сталося за два тижні після невдалої покупки.

— Інтернет-магазини закуповують товар на оптових складах, не платять за оренду торгової площі. Тому й ціни в них нижчі, — розповідає Тетяна Тарасенко, 40 років, керівник відділу управління у справах захисту прав споживачів столиці. — Щоб уникнути халепи, перед купівлею неодмінно попитайте у менеджера фактичну та юридичну адресу фірми. На останній має бути зареєстрований офіс. Потім на власні очі переконайтеся, що адреса правильна. Поїдьте туди. Якщо працюють у звичайній квартирі, то це, скоріше за все, не добросовісна фірма, а приватна територія. Власник перевіряльників і за поріг не пустить. Гроші можна стягнути лише за рішенням суду.

— Варто попросити, щоб інтернет-продавці надіслали звичайним листом копію сертифіката якості товару та ліцензію на продаж, — продовжує Тетяна Тарасенко.

— Якщо відмовлять, не купуйте в них. Домовляйтеся безпосередньо в офісі. Товар там перевірять у вашій присутності.

Якщо інтернет-магазин відмовляється обміняти товар чи повернути гроші за брак, управління у справах захисту прав споживачів стягує з продавця штраф — ціну товару в десятикратному розмірі.

Куди поскаржитися на продавців

Головне управління у правах захисту прав споживачів м. Києва
Київ, вул. Сагайдачного, 29а, тел. (044)463 70 32
Київське обласне управління у справах захисту прав споживачів
Київ, вул. Хрещатик, 6, тел. (044)279 92 62
Українська асоціація споживачів
Київ, вул. Комінтерну, 23/126, тел. (044) 236 95 71

Зараз ви читаєте новину «Як уникнути покупки неякісного товару через інтернет». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода