Після того, як школярі отримали результати тестів з української мови і літератури, в центрі тестування - ажіотаж. Незгодні з результатами абітурієнти подають апеляції. Оскаржити оцінки приходили не менш як п"ять осіб на годину..
Серед них переможці олімпіад і медалісти. "У мене срібна медаль, твори завжди писала ідеально, а мені поставили 9 балів з 24. Через це ще і медаль не дадуть", - каже Юлія.
Юристи радять звертатися до суду
Її однолітка Поліна демонструє грамоту за друге місце в Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика і грамоту за перше місце у Всеукраїнській олімпіаді з української мови та літератури і тут же сумно додає, що на тесті їй поставили всього... 8 балів з 24!
У самому Центрі тестування виключають можливість несправедливої оцінки твору. За словами начальника прес-служби Центру Валентини Ткаченко, їх перевіряють два фахівці в різних пунктах тестування. Якщо їхні оцінки не збігаються, роботу перевіряє старший екзаменатор. Викладачі не знайомі і не знають, чию роботу читають.
Минулого року підняти свій бал вдалося всього 12 школярам з 2820, що подали апеляцію. "Це унікальні випадки. Наприклад, один хлопчик вирішив задачу методом, який не вивчався в школі. Спочатку йому не зарахували роботу, але після апеляції підвищили бал", - говорить перший заступник директора Центру Вадим Карандій.
Щоб оскаржити оцінку, потрібно заповнити бланк заяви на ім"я директора Центру Лікарчука, де вказати свої дані, домашню адресу і предмет, за яким подається апеляція. До заяви потрібно додати ксерокопію запрошення на тестування.
Але тести все одно переписувати не дадуть, відповіді просто переглянуть.
Заяву розгляне апеляційна комісія впродовж 15 днів з моменту подання. Рішення відправляється на вказану школярем адресу, інформує Український центр оцінювання якості освіти.
Станом на 16 червня отримано 372 апеляційні заяви. З них розглянуто 228. Цього року жодна апеляція поки не принесла додаткових балів. У Центрі розповіли, що чекають дуже великої кількості звернень. Це пов"язано з тим, що в 2008 році, якщо школяр на тесті не поставив варіант завдання, то перевіряючі за розсадженням намагалися визначити, яким був варіант, та все ж оцінити рівень знань.
Цього року, оскільки процедуру змінили (тести роздавали в хаотичному порядку), завдання з непроставленим варіантом не зараховували. Але чи стане це вдалою зачіпкою для заперечування - невідомо.
Тим, кому за допомогою апеляції не вдалося підвищити свій бал, юристи радять звертатися до суду. "Найпевніше, це юрисдикція адміністративного суду. Там залучать незалежних експертів, які зможуть дати реальну оцінку. Щоб переконати суд погодитися на експертизу, абітурієнт може принести з собою грамоти з олімпіад. Але грамоти мають бути саме по тому предмету, який оскаржить дитина. Як свідків до суду можна запросити викладачів. Якщо право буде на боці школяра, найімовірніше, суд винесе вирішення про повторне написання тесту", - розповідає адвокат Олексій Резніков.
Але починати боротьбу за справедливість усе-таки потрібно з апеляції. "Необхідно вимагати, щоб абітурієнтові пояснили, які проблеми в його творі. Звичайно, якщо там неправильно написано слово - це помилка, але якщо бал знижено, скажімо, за неповністю розкриту тему, треба вимагати пояснення, чому і як розкрити її повністю", - говорить нам адвокат Тетяна Монтян.
Як повідомлялося, після оприлюднення результатів тестування з української мови та літератури 2009 року, виявилося, що 8,61% абітурієнтів, що пройшли тестування, не зможуть вступити до ВНЗ.
Минулого року "невдах" було трохи більше - 8,81%. Максимальний 200-бальний результат цього року отримали 206 випускників, або 0,05% учасників зовнішнього незалежного оцінювання в 2009 році. Найбільше учасників (43,01%) показали результат у діапазоні 150-180 балів.
За матеріалом Сегодня
Коментарі