За рік на залізниці гине близько 150 осіб. У середньому на одну локомотивну бригаду за її трудову діяльність із водіння складів на залізниці припадає 2,5 нещасних випадків зі смертельними наслідками. Такі дані консорціуму "Менеджмент консалтинг груп" (МКГ).
Як повідомили у МКГ, популяризація правил безпеки громадян на залізничному транспорті України - це тільки один із елементів вирішення проблеми забезпечення безпеки життєдіяльності людей, як безпосередньо на залізничному транспорті, так і в зоні проходження залізничних шляхів і об"єктів залізничної інфраструктури.
Статистика нещасних випадків з участю громадян на залізниці свідчить, зазначили у консорціумі, що найбільші проблеми наявні не у зонах врегульованого доступу до залізничних об"єктів, таких як пасажирські станції, впоряджені пішохідні переходи через шляхи, автомобільні переїзди. У таких місцях залізничники "мають реальну можливість і інформувати громадян про небезпеку, і чітко управляти потоком людей".
За даними МКГ, найбільша кількість нещасних випадків з участю громадян трапляється не на цих зонах, а в місцях стихійного перетину громадянами залізничних шляхів, в яких люди, мешкаючи в районі залізниці, систематично свідомо порушують окремі положення правил безпеки громадян на залізничному транспорті.
"Кожний сподівається, що він встигне перебігти перед поїздом і з ним нічого страшного не станеться. І мало хто думає про те, що травми від екстреного гальмування можуть отримати пасажири, що їдуть у поїзді. Проблема безпеки громадян полягає і в забезпеченні безпеки пасажирів, які їдуть у приміських пасажирських поїздах... Я можу навести ряд прикладів, коли кидають під час руху металолом із вагонів, метал потрапляє під колесо і ці вагони стають упоперек шляху. І якщо машиніст унаслідок якихось причин не помітить цей металолом, то наслідки можуть бути найкатастрофічнішими", - зазначив заступник начальника Придніпровської залізниці Сергій Савченко.
У МКГ до того ж наголосили, що такі систематичні порушення "не завжди пов"язані з тим, що люди не усвідомлюють небезпеку, яка їм загрожує". "Просто у них або немає альтернативи цьому порушенню, або альтернатива дуже складна, а звичка до зневаги правилами дуже укорінилася", - вважають у консорціумі.
Проблема порушення правил безпеки на залізничному транспорті має, вважають у МКГ, як об"єктивні, так і суб"єктивні чинники. "Мені не хотілося б принижувати роль суб"єктивних чинників, адже соціальна відповідальність звичайного українця досить низька, але все ж більш значущу роль відіграють саме об"єктивні чинники, які створюють базу для порушення правил, і правила порушуються, коли "внутрішні гальма", прямо пов"язані з суб"єктивними чинниками, відмовляють", - заявив, керівник експертної групи консорціуму Дмитро Подтуркін.
У зв"язку з цим залізничники ухвалили рішення розробити регіональну програму, пов"язану з безпекою руху на Придніпровській залізниці і загалом по Дніпропетровській області, в тому числі на автомобільних дорогах. "Тому що основні ДТП трапляються саме там, управління готове сприяти реалізації і прийняттю цієї програми", - наголосив заступник начальника управління транспорту, зв"язку і дорожнього будівництва Дніпропетровської облдержадміністрації Олексій Рудвольга, повідомляє ЛІГАБізнесІнформ
Коментарі