Понеділок, 02 червня 2008 12:48

Версії аварії "Нафтогаз-67" свідчать про провину капітанів і китайських лоцманів

Українська комісія дійшла висновку, що причиною аварії українського буксира "Нафтогаз-67" є зіткнення із судном "Яо Хай", яке трапилося через можливі помилкові дії оператора СУРС (служба управління рухом судів), який здійснював проведення радіолокації "Яо Хай" і радіолокації "Нафтогазу-67", двох морських лоцманів, які знаходилися на борту китайського судна, а також капітанів обох судів.

За словами капітана і членів екіпажа "Нафтогаз-67", з якими розмовляли члени української комісії, ситуація розвивалася таким чином: під час руху судна на містку знаходилися капітан Юрій Кулемесин, 3-й помічник капітана Ігор Вальчук, матрос-керманич Максим Ніжинський. При підході до буя СР-1 капітан Кулемесин побачив зустрічне судно, чітко було видно зелене світло правого борту.

Коли між судами була дистанція 1-1,2 милі, оператор СУРС запропонував "Нафтогазу-67" змінити курс, оскільки виникла небезпека зіткнення із зустрічним судном. На відстані 0,5-0,6 милі капітан Кулемесин подав команду на кермо "вліво на борт", що і було виконано матросом-керманичем.

Приблизно через 20 секунд капітан Кулемесин побачив, що зустрічне судно різко повернуло управо і своєю носовою частиною ударило "Нафтогаз-67" в правий борт за 20-25 метрів від корми. Після зіткнення головні двигуни судна "Нафтогаз-67" зупинилися, а судно знеструмилось. Капітан повідомив до Морської адміністрації про зіткнення, про те, що судно тоне і потрібна негайна допомога.

Матроса Ніжинського направили попередити екіпаж про аварійний відхід із судна. Після зіткнення "Yao Hai" проплив за інерцією невелику відстань і зупинився. Потім попросив у оператора СУРС дозволу стати на якір у зв"язку з аварією. Участі в наданні допомоги екіпажу "Нафтогазу-67" не брав.

Як відомо, в результаті цієї катастрофи загинуло 18 наших моряків. Врятувалися шестеро членів екіпажа і представник фірми фрахтувальника. Моряки, які вижили, вже повернулися додому. Втім, їх розповіді та інформація з офіційних джерел до цих пір не прояснили ситуацію: що ж насправді відбулося 22 березня в Гонконгській затоці і чому не вдалось врятуватись решті членів екіпажа.

Українська сторона з перших днів після катастрофи стверджує, що у всьому винні китайці. Незалежні експерти зазначають, що люди загинули не через зіткнення. Капітан, який перебуває в Херсоні, відмовився розповісти, де він був у момент НП і чому не подав сигнал тривоги. Наявність або відсутність записів зіткнення в компанії-власниці нашого судна не коментують.

Стало відомо, що всі родичі постраждалих моряків з екіпажа "Нафтогаз-67", отримали поштою від ГАК "Чорноморнафтогаз" акт спеціального розслідування аварії (засвідчений Держкомітетом України промбезпеки, охорони праці і гірського нагляду), яка сталася в Південно-Китайському морі.

Українська комісія встановила, що зіткнення транспортно-буксирного судна "Нафтогаз-67" (прапор Україна) з балкером "Yao Hai" (прапор КНР) сталося 22 березня 2008 року в 21. 13 за місцевим часом, "Нафтогаз-67" отримав пробоїну 3 на 3 метри по правому борту в районі баластних танків і машинного відділення і протягом 2 хвилин затонув на глибині 37 м догори днищем. "Yao Hai" отримав пробоїну 2 на 1,5 метри в районі форпіка.

За офіційними даними, наданими директором обсерваторії Гонконгу паном K.W.Li, того дня з 21.00 до 22.00 в районі катастрофи були такі погодні умови: вітер - західний 5 м/сек.; прилив (швидкість течії - 3 вузли), море - штиль; видимість до 5 миль. Нагадаємо, що раніше повідомлялася, що зіткнення сталося в умовах туману.

Було також встановлено, що "Нафтогаз-67" (довжина - 81,5 м, ширина - 16,3 м, осідання - 4,9 м) слідував курсом 92 градусів із швидкістю 9-9,5 вузлів проти течії під управлінням капітана Юрія Кулемесина (1954 р.н.), без лоцмана (у даному районі для судів водотоннажністю до 3000 тонн лоцманська проводка не є обов"язковою).

Склад вахти на містку: 3-й помічник капітана, на кермі - матрос 1- го класу. Радіозв"язок судна з оператором Служби управління рухом судів здійснювався на 67 каналі УКВ (західний сектор). На борту знаходилися 24 члени екіпажа і 1 представник фрахтувальника, а також - палубний вантаж загальною масою 104,5 тонни (бурове устаткування, бочки з мазутом).

"Yao Hai" (довжина - 225 м, ширина - 32,2 м, осідання - 12,8 м) слідував курсом 257 градусів із швидкістю 13-14 вузлів під управлінням капітана Liu В (1972 р.н.), під проводом двох лоцманів. Склад вахти на містку: вахтовий помічник капітана, на кермі - матрос. Радіозв"язок судна з оператором СУРС, здійснювалася на 14 каналі УКВ (східний сектор). На борту - 25 членів екіпажа і 2 лоцмани, вантаж - кукурудза.

Кораблі рухались в районі інтенсивного судноплавства перетнутими курсами назустріч один одному в зоні дії СУРС Морського департаменту Гонконгу. Згідно з правилами, зміна каналів радіозв"язку кораблів з СУРС (за узгодженням з оператором СУРС) проходить по меридіану (лінії розташування) буїв СР-1 (зелений) і СР-2 (червоний). Судна наближалися до цих буїв з протилежних напрямів. Лоцман на китайському судні передчасно і без повідомлення оператора СУРС перейшов з 14 на 67 канал, що, можливо ускладнило подальший радіообмін.

Перед зіткненням "Нафтогаз-67" почав циркуляцію вліво, "Yao Hai" - управо. Можливий кут взаємного розташування кораблів у момент зіткнення - 100 градусів (до діаметральної площини "Нафтогазу-67 ").

Через 20 хвилин після аварії на місце події прибули швидкісні катери і два вертольоти морської поліції Гонконгу. Китайці врятували 6 членів екіпажа судна "Нафтогаз-67" (Ю. Кулемесина, В. Макаревича, І. Вальчука, А. Лунічева, Є. Єпанчина, І. Янкову) і громадянку КНР Sun Qiang - представника фірми-фрахтувальника.

17 червня в Гонконзі відбудеться перше засідання суду щодо зіткнення українського буксира "Нафтогаз-67" з китайським суховантажем "Яо Хай", повідомляє Newsru.ua.

Зараз ви читаєте новину «Версії аварії "Нафтогаз-67" свідчать про провину капітанів і китайських лоцманів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 24286
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути
Погода