четвер, 03 вересня 2009 12:00

Вчені знайшли найдавніші європейські сокири віком 900 тисяч років (ФОТО)

Автор: Nature,com

Учені виявили найстаріші в Європі кам"яні сокири. Вік старих знахідок складає майже 900 тисяч років. Стаття дослідників з"явилася в журналі Nature, а короткий виклад роботи приводиться в NatureNews.

Раніше фахівці оцінювали вік цих інструментів, виходячи з технології їх виробництва, десь приблизно у 200 тисяч років.

Тепер дослідники застосували палеомагнітне датування - метод датування порід, в яких виявили сокири, за допомогою аналізу залишкової намагніченості. В результаті вчені встановили, що вік знахідок складає 760 тисяч і 900 тисяч років.

За словами дослідників, нові результати примушують переглянути існуючі уявлення про розвиток технології виробництва інструментів у предків сучасної людини.

Річ у тому, що старі інструменти віком до 1,4 мільйонів років знаходили раніше тільки в Африці. При цьому в Європі виявляли кам"яні сокири не старші за 500 тисяч років.

Недавно ученим вдалося довести, що інструменти неандертальців нітрохи не поступалися кам"яним інструментам предків сучасних людей. Для цього фахівці створили точні копії кам"яних інструментів того часу: "пластин" і "лез" - шматків каменя з гострими краями. Випробування показали, що інструменти неандертальців перевершували людські за деякими параметрами.

Лента.Ру