Ексклюзиви
неділя, 20 січня 2008 16:55

Ученим вдалося клонувати п"ять людських ембріонів

Каліфорнійським ученим вдалося клонувати п"ять людських ембріонів. Дослідники провели експеримент з метою створення стволових клітин, що містять генетичний матеріал конкретної людини.

Учені використовували метод соматичного перенесення ядра клітки (SCNT), який був використаний в 1996 році в ході клонування овечки Доллі. Сенс цього методу полягає у вилученні ядра яйцеклітини донора і впровадженні ядра, що містить інформацію ДНК. Як джерело ДНК була використана клітина шкіри двох чоловіків.

Ембріони були знищені через п"ять днів для детального вивчення отриманого матеріалу. Якщо дані підтвердяться, то це буде перша вдала спроба клонувати людину.

Раніше про аналогічне досягнення вже повідомляли з Південної Кореї, проте потім ця інформація була спростована, коли розкрився факт свідомої фальсифікації. Крім того, ембріони людини успішно клонувала наукова група з Університету Ньюкасла, проте при цьому використовувалися ембріональні клітини, а не клітини дорослої людини.

Компанія Stemagen, розташована в місті Ла Хойлла, заявила, що дослідження, опубліковане в журналі Stem Cells, - перший крок до отримання стволових клітин з клонованих ембріонів пацієнтів, які страждають на важкі захворювання на зразок хвороби Паркінсона, розсіяного склерозу або діабету.

Аналогічну процедуру можна використовувати для створення клонованого людського ембріона, який потім виносить сурогатна мати і народить клоновану дитину. Компанія, проте, заявила, що не має наміру проводити подібні експерименти, відзначає InoPressa.

Учені відкинули звинувачення в етичній неприйнятності свого дослідження. "Оскільки велика кількість пар, що проходять лікування від безпліддя, висловили бажання взяти участь в дослідженні, то ми вважаємо, що описаний метод отримання донорської яйцеклітини є доцільним і етично прийнятним", - вважають дослідники, що розраховують використовувати дану технологію для створення біотрансплантатів для пацієнтів, страждаючих рядом захворювань, повідомляють Подробности.

Зараз ви читаєте новину «Ученим вдалося клонувати п"ять людських ембріонів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua