понеділок, 11 лютого 2008 12:41

Зірку, яка світить у 100 тисяч разів яскравіше за Сонце, виявили канадські астрономи: вона на декілька мільйонів років старша за наше світило, а температура верхніх шарів її фотосфери оцінюється в 45 тисяч градусів за  Цельсієм.

"Такі гарячі зірки рідкісні в найближчій до нас частині галактики", - заявив професор астрономії Девід Тернер, директор обсерваторії Берке-Геффні при Університеті Св.Марії у Галіфаксі (провінція Нова Шотландія).

Він нагадав, що відкриття зроблене на апаратурі невеликої обсерваторії Еббі-Рідж, розташованої на березі озера Стіллуотер в провінції Нова Шотландія, де приблизно кожна третя ніч сприятлива для астрономічних спостережень.

"Це свідчить про те, що для того аби робити цікаві відкриття необов"язково вирушати на орбіту або мати в своєму розпорядженні дуже великі телескопи, - додав він. - Іноді відкриття можна зробити, користуючись вельми скромним устаткуванням. Важливо лише зосередитися на пошуку".

Він не виключає, що цю зірку в небі північної півкулі спостерігали і раніше, проте невірно оцінили її світність.

Інформація про відкриття канадських астрономів буде опублікована в свіжому номері "Журналу Американської асоціації спостерігачів змінних зірок".

Фотосфера - шар атмосфери зірки, її уявна поверхня. У фотосфері формується безперервний спектр оптичного випромінювання зірок, що доходить до нас. Наприклад, товщина фотосфери Сонця - 300-400 км. Для нашого Сонця температура у фотосфері зменшується з висотою від 7700-9700 градусів Цельсія до мінімальної на Сонці температури близько 4 тисяч градусів Цельсія, повідомляє  NEWSru.com.
Зараз ви читаєте новину «Канадські астрономи виявили зірку, яка світить у 100 тисяч разів яскравіше за Сонце». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua