пʼятниця, 24 листопада 2017 20:48

Колишній заступник міністра розповів, хто викачує гроші з Укрзалізниці

Колишній заступник міністра розповів, хто викачує гроші з Укрзалізниці
Володимир Шульмейстер: Щоб вийти на попередній рівень транзиту й покращити його, потрібен незалежний регулятор тарифів

Директор програми "Інфраструктура" аналітичного центру "Український інститут майбутнього", колишній заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер розповів в інтерв'ю журналу "Країна", хто роками викачували гроші з держави й знищує Укрзалізницю.

"Попит на вагони нині задовольняється лише на 10-30 відсотків. Тобто бізнесмен замовляє 10 вагонів, а йому приганяють один. Це роблять, щоб отримати хабар. У вересні "доплата" за вагон становила 800 гривень. В Укрзалізниці розкрадають близько двох мільярдів доларів за рік, згідно з моїми підрахунками. З них половина - це якраз недоотримане від перевізників сировини, які по суті датуються за рахунок Укрзалізниці, а значить держави", - сказав він.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Скільки посадили? Нуль" - колишній заступник міністра оцінив роботу НАБУ

Інша проблема, про яку згадав Володимир Шульмейстер, - штучно занижені тарифи на транспортні перевезення.

"Відразу зрозуміло звідки вітер віє. Це бізнесмени, які роками викачували гроші з держави, знищуючи ту ж Укрзалізницю.

"Регулярно ми бачимо боротьбу за підвищення тарифів. Ми в 2015 у Міністерстві інфраструктури розробили план зміни їхньої структури. Із радянських часів транспортні витрати закладали в ціну продукції. Це призвело до того, що в Укрзалізниці є чотири групи товарів. "Позаклас" - дуже дешеві вантажі: щебінь, пісок, інші будматеріали. "Перший клас" - руда, вугілля, коштує у 1,4 рази дорожче за позаклас. Зерно - "другий клас", коштує у 1,8 рази дорожче, аніж найдешевший. "Найдорожчий клас" - наприклад, сталь, за доставку тонни сталі заплатити треба у 2,5 рази дорожче, аніж тонни руди. Якщо я - бізнесмен і добуваю руду, є два варіанти: або переробляти її на метал в Україні, або відправити сировину на експорт. Рахують ціну на перевезення - і експортують руду. У результаті Україна є сировинним придатком інших держав. Це тягнеться з Радянського Союзу. І ніхто цього досі не змінив.

Щоб вийти на попередній рівень транзиту й покращити його, потрібен незалежний регулятор тарифів", - вважає Шульмейстер.

Незалежний регулятор тарифів має відслідковувати ціни не тільки в Україні, а й у конкурентів.

"Створити такий орган можна. А от слово "незалежний" до нього точно не підійде. Не знаю в Україні жодного незалежного органу. Це стосується і судів. Коли щось робиться чи не робиться - це комусь вигідно", - вважає колишній заступник міністра.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: НАБУ пропонували хабар у $800 тис. (оновлено)

Велике інтерв'ю з Володимиром Шульмейстром читайте у журналі "Країна" від 30 листопада.

Зараз ви читаєте новину «Колишній заступник міністра розповів, хто викачує гроші з Укрзалізниці». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути