вівторок, 26 вересня 2006 18:48

Шулявський шляхопровід можуть демонтувати

Автор: фото: Андрій ШМАТОВ
  Через пошкодження шляхопроводу перекрито смугу, що йде на Дорогожичі. З боку Кардач учора утворився 4-кілометровий затор
Через пошкодження шляхопроводу перекрито смугу, що йде на Дорогожичі. З боку Кардач учора утворився 4-кілометровий затор

У ніч із понеділка на вівторок міська влада перекрила Шулявський шляхопровід для автомобільного руху. Його обстежували науковці. Нагадаємо, шляхопровід був серйозно ушкоджений в ніч із суботи на неділю під час пожежі ринку секонд-хенду, який містився саме під мостом.

Долю надзвичайно важливого для Києва моста вирішували з другої до п"ятої ночі вівторка. Під спорудою і на ній одночасно працювали півтора десятка вчених із Державного дорожного науково-дослідного інституту імені Шульгіна. Для експерименту на міст вигнали десять вантажівок загальною масою 100 тонн. Машини збивалися в купу на визначеному науковцями квадраті, а вчені в той час замірювали і знімали покази зі спеціальних приладів.

— Тріщить, ще й як тріщить! Але ми не дамо йому грохнутися, — під мостом можна було почути й такі не зовсім "наукові" вигуки.

Детальніше розповідати про завдані мосту пошкодження вчені відмовляються. А майбутнє у шляхопроводу якесь зовсім не чітке виходить.

— Ремонтувати міст на Шулявці Києву однозначно доведеться. А що саме з ним робити — питання інше: проводити капремонт чи демонтувати його і будувати на цьому місці нову споруду. В Україні немає нормативних документів, за якими можна оцінити шкоду, завдану мосту пожежею, — каже "ГПУ" Андрій Фаль, 30 років, завідувач відділу штучних споруд Державного дорожного НДІ.

— Головна мета нашого дослідження — дізнатися, чи можна без загрози для життя киян експлуатувати цей шляхопровід, — розповідає Павло Сташук, 30 років, завідувач відділу технічної діагностики споруд Державного дорожного НДІ. Він вважає, що Шулявський шляхопровід — стратегічний для країни об"єкт.

— Бо стратегічність споруди визначається наслідками, якими обернеться його можливе закриття або поломка. Мені важко й уявити, що відбуватиметься з київським транспортом, якщо цей шляхопровід закриють. Це основна артерія, що сполучає Солом"янку та Кардачі з Лівобережжям, — вважає Павло Сташук.

Подібних випадків — пожежі на мостах в Україні — вчені пригадати не можуть. Чули, що наприкінці ХІХ століття в Нью-Йорку вогонь ледь не знищив відомий на весь світ Бруклінський міст.

Нічна картина під Шулявським мостом — це повний сюрреалізм. Асфальт під ногами завалений обгорілими грудами секонд-хендного одягу. Із цих куп визирають покручені вогнем, як ліани, металеві каркаси наметів, де раніше торгували речами. Міліція і пожежники поки що забороняють прибирати територію — і далі працюють експерти, встановлюють причини пожежі. Хтось із правоохоронців сказав вченим: ринок, без сумніву, підпалили. Бо загорівся він одночасно з трьох боків. Пожежа була такою, що почали розсипатися бетонні балки мосту, на які укладене дорожнє покриття. Зараз вони "світять" арматурою. Бетон із ненайміцнішими характеристиками кришиться при 300 градусах. Усередині нагрівається вода, яка ніби "розпирає" структуру бетону. Учора вночі працівники інституту хотіли просвердлити звичайним ударним дрилем отвір у бетонній балці. Від балки відпав великий шмат бетону.

Ноутбук, до якого надходить інформація з датчиків, встановлений на старому кухонному столі. Міст підсвічують два штативи з потужними ліхтарями. Із бетонних балок звисають електронні датчики та довгі металеві струни. Струни передають показники на прогинометри Аістова (прилад, який з точністю до сотої долі міліметра визначає, наскільки просідають плити). Вчені кажуть: трьох нічних годин, які їм відвели для дослідження, надто мало. Потрібен хоча б день. У середу, 27 вересня, вже буде готова експертиза технічного стану споруди. На основі цього документа мерія й вирішуватиме, що робити далі з Шулявським шляхопроводом.

Під кінець випробувань я почув розмову водіїв вантажівок.

— Це ж Омельченко видавав дозвіл на ринок секонд-хенду. А хто ж за це відповідатиме тепер? — каже Анатолій Коваль, 43 роки.




Чутки про закриття мосту спростовують


У київських маршрутках, які курсують між центром і Солом"янкою, останні три дні розмовляють лише про закриття Шулявського шляхопроводу. Але в управлінні транспорту КМДА до таких чуток ставляться поблажливо.

— Та для того, аби закрити міст, треба дуже постаратися, — сказав "ГПУ" заступник начальника управління транспорту, зв"язку та інформатизації КМДА Іван Новохацький. — Упевнений на 99 відсотків — його не закриють.

В управлінні кажуть, що зараз шляхопровід "лише трохи чорний від вогню і диму", але пошкоджень там немає.

Ольга КРАВЧЕНКО



Перевірять стихійні ринки


Перший заступник ГУ МНС Києва Віталій Кропивницький, 41 рік, повідомив "ГПУ": усі міські рятувальники отримали вказівку посилити перевірки місць стихійної торгівлі. Особливу увагу пожежні мають приділяти ділянкам під мостами та поблизу будівель.

В Українському державному інституті з проектування будівництва мостів упевнені: навіть дуже велике полум"я не могло сильно пошкодити шляхопровід. Швидше за все, справа обійдеться косметичною реконструкцією.

Богдан ПРИХОДЬКО


Шулявський шляхопровід збудували в 1960-х роках. У 1980-х реконструювали: до моста добудували ще одну естакаду, чим розширили його удвічі. Три роки тому "Київавтодор" капітально відремонтував міст, зміцнивши бетонні балки. Рік тому ринок секонд-хенду під шляхопроводом уже горів, але тоді рятувальникам швидко вдалося ліквідувати пожежу.

Зараз ви читаєте новину «Шулявський шляхопровід можуть демонтувати». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 7644
Голосування Якби вибори мера Києва відбувалися найближчим часом, за кого б віддали свій голос?
  • Віталій Кличко
  • Борислав Береза
  • Микола Томенко
  • Марина Порошенко
  • Роман Грищук
  • Олексій Кучеренко
  • Андрій Іллєнко
  • Сергій Притула
  • Юрій Левченко
  • Свій варіант
Переглянути