У Київській міській клінічній лікарні N12 на вул. Підвисоцького, що на Печерську, проводять експеримент. Заклад переходить на інформаційно-аналітичну систему "Електронна лікарня". Усі дані пацієнта, історія хвороби, аналізи та знімки зберігаються в електронній медичній картці. Медики кажуть, система допомагає вдесятеро скоротити час на оформлення хворого.
— Лікар має прийняти пацієнта, вилікувати його, ще й заповнити купу документів, — розповідає заступник головного лікаря Сергій Диндар. — За день прізвище хворого, що поступив на стаціонар, згадується на різних бланках до 20 разів. Якщо людина у тяжкому стані — записів буде 120. Імовірність, що лікар неправильно запише прізвище, досить висока. А тут автоматизована система. Достатньо раз ввести паспортні дані, й вони виводяться на всі бланки.
Завдяки системі скорочується час діагностики хворого. Лікар отримує результати аналізів чи знімків, не виходячи з кабінету.
— Не треба бігати по поверхах, щоб забрати результати, — пояснює лікар-хірург Сергій Козлов, 39 років. — Отже, я маю більше часу на хворого. А завдяки сайтові лікарні, навіть удома можу слідкувати за станом пацієнтів.
Олександр Смирнов, віце-президент компанії "Софлайн", яка встановлює систему для лікарні, каже, що бігати мають дані, а не люди. І запевняє, що інформація надійно захищена.
— Ми гарантуємо пацієнту, що діагноз не буде змінено. Система фіксує кожен новий запис і доповнення, які робить лікар. А ще гарантуємо, що хворий зможе отримати дані про лікування, якщо звернеться до нас навіть через п"ять-десять років.
Смирнов каже, що на відповідь із паперового архіву лікарні доводиться чекати майже місяць, а з електронного всі виписки можна отримати менше ніж за годину.
За два роки до системи підключили три корпуси з 12: приймальню, травмпункт, функціональну діагностику, УЗД, ендоскопію та перше відділення хірургії шлунково-кишкових кровотеч. Лікарні це коштувало 800 тис. грн.
Коментарі