Проблема багатьох українських сімей полягає у тому, що люди не вміють спілкуватися. Через це складнощі, які трапляються їм у житті, переростають у конфлікти. Стосунки між членами родини псуються.
— Навіть у приказках слово "бійка" трапляється у 52 відсотках випадків, а слово "згода" — у 21 відсотку. Якщо ми прагнемо злагоди у сім'ї, потрібно досягати взаєморозуміння. А воно можливо лише завдяки бесіді, — вважає психолог Олена Хаустова.
З нею погоджується відома українська акторка Ольга Сумська. Вона разом з чоловіком, заслуженим артистом України Віталієм Борисюком взяла участь у круглому столі "Бесіда — ключ до взаєморозуміння".
— У нашій родині завжди існує колосальна енергетика спілкування. Пам'ятаю, як спілкувалися мої батьки. Іноді траплялися й суперечки. Але вони були настільки теплими, що зігрівали моє серце. А як нам з чоловіком іноді солодко буває просто помовчати, — розповідає вона. Разом з Віталієм прожила 20 років.
Щоб продемонструвати, як у родині вирішують складні питання, психолог Марина Гуменюк запропонувала Ользі і Віталієві зробити паперовий будиночок. Акторка почала облаштовувати "спальню", її чоловік — "вітальню". Сперечаючись про колір "даху" і необхідність "басейну", сім'я все-таки створила паперовий дім.
— Ви зробили кожний свою територію, а потім об'єднали їх докупи. Це означає, що у вашій сім'ї панує рівноправність, головного немає. Ви добре знаєте одне одного, тому змогли договоритися і досягли цілі, — пояснює дії подружжя психолог.
За її словами, оминути труднощів у житті не може жодна родина. Але завдяки спілкуванню конфліктні періоди проходять безболісно. Сім'ї набувають мудрості і сили.
— Залагодити конфлікт часто вдається за чашкою чаю. Потрібно відроджувати культуру чаювання в Україні — збиратися усією родиною за одним столом і розмовляти, — упевнений Борисюк.
Коли людина залишається із проблемою сам на сам, вона стає нервовою. Тоді між членами сім'ї виникають непорозуміння.
— Усі сидять по різних кімнатах, діалогу немає. Та спробуйте заварити чай "БЕСІДА", сісти разом і поділитися своїми негараздами одне з одним. Прикрощі одразу ж розділяться на три-чотири частини, — радить бренд-менеджер ТМ "БЕСІДА" Юлія Пахалова.
Коментарі