Міністерство освіти оновило 40 навчальних програм для учнів 5-9 класів. Серед оновлених є й українська література.
Під час розробки нового плану з літератури враховували ключові компетентності нової української школи. Утім зміни відбулися мінімальні, кажуть педагоги.
"Моя найголовніша претензія як учительки – хронологічний підхід до вивчення літератури. Брала участь у публічному обговоренні програм. Була ініціатива від дискутантів скасувати хронологічний підхід. Але поки що цей аспект прив'язаний до держстандарту 2011 року. Саме хронологія вивчення літератури - одна з ключових причин небажання дітей читати. У програмах є складні та незрозумілі сучасним дітям тексти. Їх варто, наприклад, розглядати пізніше. Не вистачає якісної масової літератури, творів сучасних письменників. Трохи краща ситуація у 5-6 класах. У програмі є цікаві та близькі дітям тексти. До прикладу, твори Володимира Рутківського чи Лесі Вороніної. Є додаткові списки читання, але до них, як правило, справа не доходить", - розповідає Gazeta.ua вчитель центру дистанційної освіти "Джерело" Діана Мельникова.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Стартувала "Нобелівська премія для вчителів"
На небажання школярів вивчати літературні тексти впливає методика викладання предмету, каже педагог. Для сучасних дітей радянські методики застарілі.
"У рекомендаціях до проведення уроків літератури порадили використовувати до тем конкретні фільми, музичні твори чи картини. Адже чим більше засобів для оптимізації навчання використовує вчитель (цікаві твори, тематичний, а не хронологічний підхід, нові методики), тим краще це працює в комплексі", - переконана Діана Мельникова.
Коментарі