— Це великий проект, який не обмежиться театром, — каже керівник центру "ДАХ" 44-річний Влад Троїцький на прем"єрі свого спектаклю "Едіп. Прощання з ілюзією" у столичній галереї "Лавра". — Поки що не хочу розкривати всіх таємниць.
Троїцький поставив спектакль за античним міфом про царя Едіпа, який убиває батька й одружується з матір"ю. Робота над виставою тривала півроку.
— Приміщення галереї на перший погляд не викликає бажання що-небудь творити, — режисер показує рукою на обдерті стіни. — Але насправді це місце енергетичне й сакральне. Тут є відчуття храму. "ДАХ" такого не дає.
На сцені стоять п"ять чорних ванн. До них приварені металеві ручки. Актори катаються в них, використовують як труни й колиски. Сцена посипана товстим шаром подрібненої чорної гуми. Вона рипить під ногами.
— Якби посипали чорноземом, то скрізь була б грязюка, — пояснює Влад. — А так усе правильно, і герої чисті.
Як і в давньогрецьких трагедіях, у виставі співає хор. Слова вимовляють як гучний, тривожний наспів. Він нагадує читання мантр. Хор виконує й українські народні пісні. На головах у акторів шапки, прикрашені вишивкою.
Попиває з пляшки коньяк
— Віддала за квиток 100 гривень, — скаржиться жінка у червоній дутій куртці. — А нічого путнього не побачила. Якщо режисер хотів поставити модерн, то зробив це на "двійку". У залі холодно.
52-річний кінематографіст Олександр Дерновський спостерігає за подіями на сцені, попиває з пляшки коньяк. У Дерновського довге сиве волосся й така ж борода. Він зняв документальний фільм "Безжальні острови" про психічно хворих людей. Камеру носить усюди.
— Я був на першому спектаклі театру "ДАХ". У залі сидів один глядач. На сцені показували діалог двох п"яниць. Я нікого не питав, вийшов на сцену й почав знімати. Вистава тривала дві години. Я зняв усе. Домовилися з Троїцьким, що подивимося це відео в мене вдома.
Режисер працює над другою частиною "Царя Едіпа".
Коментарі
1