Середа, 05 грудня 2012 07:45

"Від переходу на російську продажі не зростуть"

Автор: фото: Андрій Шматов
  Марія Колесник: ”Одні люди можуть не купувати ”Рошен” через те, що вони посміли ввести російську. Інші — що повернули українську”
Марія Колесник: ”Одні люди можуть не купувати ”Рошен” через те, що вони посміли ввести російську. Інші — що повернули українську”

Місяць тому українські шоколадні плитки та цукерки "Рошен" почали продавати в нашій державі в обгортках із написами російською мовою. Так компанія здешевлює виробництво, пояснив президент корпорації В'ячеслав Москалевський. Солодощі "Рошен" продають у багатьох країнах колишнього СРСР, для них і випустили єдину упаковку.

Дехто з українських споживачів сприйняв дії корпорації як образу національної гідності. Почали закликати до бойкоту "Рошену". На це відреагував власник компанії, міністр економіки Петро Порошенко. На шоколадки повернуть українську, заявив він.

— Українська мова на обгортці шоколаду справді не може знизити продаж, — переконана експерт аграрного ринку Марія Колесник, 37 років. — Єдиний випадок, коли на Заході України принципово не купували продуктів зі Східної й навпаки — це помаранчева революція.

Що може стояти за зміною мови бренду, який багато хто вважає національною гордістю?

— Можливо, в "Рошену" впав продаж або виторг. Тоді на раді директорів чи в нижчому підрозділі почали думати, як із цим боротися. Виникла ідея мови на обгортках. Але спочатку її мали би проаналізувати фінансовий і маркетинговий відділи, перевірити відділ контролю. Зрештою, хтось у компанії міг спеціально не повідомити Порошенку про новацію, щоб зіпсувати йому політичну репутацію (Петро Порошенко балотувався на нардепа, його вважають одним із національно орієнтованих політиків, був активістом помаранчевої революції. — "ГПУ".) Може, Порошенка навіть попросили зробити щось на підтримку нового закону про мови. У будь-якому разі він більше програв, ніж виграв, бо тепер треба давати задній хід.

Колотнеча зі зміною мови позначиться на продажі корпорації?

— Одні люди можуть не купувати "Рошен" через те, що вони посміли ввести російську. Інші — що повернули українську. Продажі можуть падати місяців зо три. І це якщо скандал не педалюватимуть конкуренти.

Якими фінансовими міркуваннями могли керуватися при заміні обгорток українською на упаковку з російським текстом?

— Цей хід недоречний. Від переходу на російську продаж в Україні не зросте, а може лише скоротитися. У Росії також — бо тамтешній споживач давно знає цю продукцію такою, як вона була. Вмотивоване може бути тільки маркування латиницею. Люди подумають, що продукція імпортна, і краще її купуватимуть, навіть якщо ціна висока. Такий у нас менталітет.

Президент "Рошену" каже, що компанія працює в умовах, коли "треба вижити". Яка ситуація на ринку солодощів?

— Складна. Ціна на какао-боби зростає. Попит на цукерки падає. До кризи 2008 року виробники шоколаду могли собі дозволити заплатити більше за упаковку. Наприклад, дизайн цукерок "Шедевр" для "АВК" розробляв іспанський модельєр Пако Рабанн. Зараз українець із маленькою зарплатою думає: "М'ясо та хліб куплю, а на цукерках заощаджу". Тому дорожчих солодощів у коробках поменшало. Усі пішли на розширення відділів, де солодощі продають на вагу. Навіть магазини "Метро", що орієнтуються на дрібних підприємців, почали торгувати насипними цукерками. Але це ніяк не пов'язано з мовою бренду.

Правда, що український шоколад дуже популярний у Росії та країнах колишнього СНД?

— Російські кондитери для здешевлення солодощів додають замінники, барвники та покращувачі смаку замість натуральних компонентів. Не зацікавлені покращувати якість товару, бо в багатьох бідних регіонах Росії й таке добре продається. Заможніші росіяни надають перевагу московському "РотФронту" чи нашому "Рошену" — колишній фабриці Карла Маркса, яку ще за радянських часів вважали найкращим виробником цукерок. Вони в країнах колишнього СРСР — як у Європі швейцарський шоколад. Росіяни 10 років тому навіть улаштували нашим кондитерам "карамельну війну" — запровадили мито на ввезення карамельок з України. Після того українські виробники солодощів почали купувати в РФ землю й будувати свої заводи. "Рошен", наприклад, у Липецьку. Там була дика конкуренція, тому зараз український шоколад — нарівні з європейським.

Зараз ви читаєте новину «"Від переходу на російську продажі не зростуть"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 826
Голосування Який результат покаже збірна України з футболу на Євро-2020/21?
  • 1) не вийде з групи
  • 2) дійде до 1/8 фіналу
  • 3) дійде до 1/4 фіналу
  • 4) дійде до 1/2 фіналу
  • 5) дійде до фіналу
  • 6) виграє турнір
Переглянути