Споживачів у нас часто обманюють, обмежуючи інформацію про товар, каже виконавчий директор Всеукраїнської громадської організації "Союз споживачів України" Віктор Трофименко, 56 років.
— Наприклад, інформація є, але вона неповна, — пояснює експерт. — Або надрукована дуже маленьким та непомітним шрифтом, щоб було якнайважче прочитати. У результаті товар найчастіше є не стільки неякісним, скільки не відповідає сподіванням споживача. Тобто людина очікує одного, а в реальності продукт нижчої якості.
Нерідко товар буває справді неякісним, додає Віктор Трофименко. Найчастіше — з простроченим терміном використання. У цьому випадку улюбленим прийомом недобросовісних виробників є друк на упаковці тільки дати виготовлення продукту — водночас термін придатності відсутній.
— Люди повинні знати свої права, — каже Віктор Трофименко. — Тоді у підприємців буде менше шансів просунути на ринок відверто неякісну продукцію. Звичайно, мають працювати і державні органи — Держспоживстандарт, Управління із захисту справ споживачів при державних адміністраціях. Дуже важливим є максимальне залучення громадських організацій. Вони й повинні працювати з людьми, підвищуючи рівень їхньої споживацької культури.
Коментарі