У Черкасах на повну потужність запрацював новий автомобільний завод "Богдан". Підприємство розмістилося на 24 га території колишнього виробничого об"єднання "Ротор" по вул. Сумгаїтській.
Фасад оформили в зелено-сірих тонах. Біля центрального входу засіяли газони і посадили квіти. Щодня близько 8.00 працівники поспішають до прохідної. Такого тут не бачили 15 років, відтоді як зупинився "Ротор".
— Завод має два цехи зварки, два зборки, цех доводки і підготовки та цех покраски, — каже заступник директора з персоналу Олег Верес, 36 років. — Вони обладнані за останнім словом техніки.
Нещодавно провели наладку фарбувального устаткування вартістю $90 млн. Лінія має 14 технологічних ванн, оснащених роботами. Нова технологія дозволить удвічі збільшити антикорозійну стійкість кузовів машин.
Завод випускатиме автівки "Лада-2110", "Лада-2111" і три моделі автомобілів "хюндай" — "елантра", "аксент" і позашляховик "туксон". На новому устаткуванні щороку можна випускати 120–150 тис. легковиків будь-якої марки та габаритів.
"Богдан" значну увагу приділяє підбору кадрів, каже президент корпорації Олег Свинарчук.
Нині на підприємстві 1,8 тис. працівників — черкащани й жителі навколишніх сіл. Чимало зі Сміли та села Боровиці Чорнобаївського району. На роботу людей підвозять заводським транспортом. У перспективі планують купувати або будувати власні гуртожитки.
Кількість працівників "Богдану" має зрости до 2,7 тис. осіб. Зараз завод набирає слюсарів механоскладальних робіт, водіїв навантажувачів, вантажників. Підприємство співпрацює з Черкаським технологічним університетом та автодорожнім ліцеєм. Їхніх випускників працевлаштовують на заводі.
— Середня зарплата у нас 2200 гривень. Зарплата — "біла" (гроші платять офіційно, а не в конверті. — "ГПУ"). Передбачено соціальний пакет — відпустка 24 дні, добровільне медичне страхування, путівки для співробітників, здешевлене харчування, — зазначає Олег Верес.
Робітники мають сучасні роздягальні, душові. Кажуть, подібних немає на жодному підприємстві Черкас.
— Нам видають комбінезони, футболки, легкі ботінки, — розповідає 29-річний слюсар, який просить не називати його прізвища. — В їдальні можна пообідати за 10 гривень. І досить ситно та смачно. Але десятигодинний робочий день переносити важко. Ми працюємо з восьмої ранку і до 18.30. Обід — 30 хвилин. Лише один вихідний — неділя. За такий робочий час повинні не 2000 гривень платити, а більше.
Говорить, на заводі відмовляються надавати відпустку. Треба брати за свій рахунок. Або виплачують компенсацію — і працюй.
— Ви б у вівторок до нас прийшли, — додає його товариш, 27 років. — Ми тут під прохідною стояли, нам не повністю виплатили зарплату. Це нас і обурило. Сподіваємося, все утрясеться.
Чоловіки бояться себе називати. Пояснюють: щоб не втратити роботу.
У будівництво цехів і купівлю устаткування корпорація вклала $330 млн. Сподіваються окупити інвестиції за вісім років. Далі "Богдан" створюватиме в Черкасах комплексний логістичний центр та будуватиме завод із виробництва вантажівок.
На відкриття заводу 20 червня чекають президента Віктора Ющенка. Кажуть, спеціально купили машину з відкритим верхом, щоб нею возити главу держави територією підприємства.
Коментарі
1