Оновлений "Шевроле Круз" почали продавати торік. У автомобіля змінена лицева панель, двигун і елементи ходової частини. В найдешевшій комплектації коштує від 393 360 грн.
— Підвіску машини пристосували до поганих доріг і підняли кліренс. Якщо в попередній версії він був 145 міліметрів, то зараз — 160. Замість шести подушок безпеки встановлюють вісім, — говорить продавець столичного "Автоцентру на Кільцевій" 37-річний Сергій. —"Круз" став економніший, бо його почали оснащувати сучаснішими двигунами — такими, як у німецького авто бізнес-класу "Опель Інсігнія". Вони швидше розганяють легковик і добре працюють на газі — якщо встановити устаткування.
Хоча марка "Шевроле" американська, машини для нашого ринку роблять у Південній Кореї на заводі концерну "Дженерал Моторз". "Круз" продають з різними кузовами — хетчбек, седан та універсал. Найдешевші — седани, найдорожчі — універсали.
— Універсал — найпрактичніший для сім'ї, бо має місткий багажник на 500 літрів, — каже продавець. Дає брелок з емблемою "Шевроле" і підводить до коричневого універсала "Круз" у повній комплектації за 544 560 грн.
Автомобіль має масивну, розділену на дві частини решітку радіатора. Над протитуманними фарами — світлодіодні ходові вогні. Вони автоматично вмикаються після запуску двигуна. На даху — металеве кріплення для багажника.
На кожній із чотирьох дверних ручок — невеликі кнопки. Якщо їх натискає людина із брелком у кишені, — відчиняється замок. Задні двері мають глухі кватирки. Завдяки цьому вікна можна опускати повністю. У "Хюндай Елантра" цього ж класу заднє скло до кінця не ховається. У дверцятах багажника вбудована камера заднього огляду. Зображення з неї виводиться на екран мультимедійної системи після увімкнення задньої передачі.
— Це найдорожча версія. На неї встановлюють турбований 1,4-літровий двигун на 140 кінських сил і автоматичну 6-ступеневу коробку передач, — говорить продавець. — У цій машині є всі необхідні функції для далеких поїздок. Наприклад, вбудований у колеса манометр вимірює тиск під час руху і надсилає дані на мультимедійну систему. Можна одразу побачити, чи колеса однаково накачані. Також є система "старт-стоп", яка глушить авто на світлофорах і заощаджує пальне, датчики дощу та світла.
Посадка за кермом зручна. Водійське сидіння можна регулювати за висотою й змінювати рівень поперечної підтримки. Рульове колесо обтягнуте шкірою. На ньому кнопки керування мультимедійною системою, телефонними дзвінками і круїз-контролем. Панель приладів із твердого пластику. По периметру обтягнута сірою тканиною. Це непрактично, бо у вставках із матерії збирається пилюка. Гладке покриття сірого пластику на важелі коробки передач легко подряпати обручкою.
Всі важелі й перемикачі на торпедо розташовані у зручних і звичних місцях. До них довго звикати не доведеться. Є два додаткові "бардачки" — один ліворуч від керма. Другий — над монітором. У ньому прогумована поверхня, на якій не сковзає телефон. Там встановлене гніздо USB, через яке можна зарядити мобільний пристрій. Проте під пасажирським сидінням висувної шухляди, як у дешевшому універсалі "Шевроле Лачетті", не встановили.
Салон автомобіля просторий. Ззаду вільно поміщаються троє дорослих. У людей зростом 190 см голова в стелю не впирається. Нахил спинки заднього сидіння більший, ніж у такій за класом японській "Тойоті Королі". Тому зручніше витримувати довгу дорогу. Над задніми дверима, окрім ручки для пасажира, є кріплення для вішалок із одягом. Якщо спинки сидінь скласти, разом із підлогою багажника утворюється рівна поверхня. Зручно перевозити габаритні вантажі.
Багажник "Шевроле Круз" добре продуманий. Фальш-підлогу можна відчиняти частинами. Це зручно, коли відсік завантажений, а треба з-під неї дістати якусь річ. Праворуч і ліворуч у багажнику — заглибини із пластику. У них добре перевозити речі, які бажано не перекидати — пляшки з рідиною, пакети із соками, пакунки з борошном тощо. У багажнику є розетка на 12 В, металеві гачки й тримачі для закріплення багажу. Біля запасного колеса — квадратні відсіки для зберігання дрібних речей.
Заводжу машину кнопкою, переводжу важіль коробки передач у режим "Драйв" і тисну газ. Педаль дуже чутлива. Після досягнення 50 км/год. вмикається турбіна — авто розганяється швидше. Тяги двигуна вистачає із запасом. Коробка передач перемикається плавно. Має режим імітації ручного перемикання — рух ручки вперед — перехід на вищі передачі, назад — на нижчі. Підвіска автомобіля жорсткіша, ніж у такого за класом японського "Ніссана Сентра", але кермо гостріше — чітко реагує на найменші рухи. У місті авто маневрене. Габарити добре відчуваються завдяки хорошому огляду з водійського місця. Бічні дзеркала охоплюють простір у мертвих зонах. У салонне люстерко видно гірше, ніж в універсалі "Рено Логан".
"Шевроле Круз" підходить для далеких міжміських поїздок — добре керований на швидкості 120–140 км/год., впевнено входить у повороти. Чітко працює круїз-контроль. Після натиснення кнопки на кермі сам підтримує задану швидкість. Водій лише повертає рульове колесо.
Якщо у місті середня витрата палива 8 л, то за містом — 6,7–7 л бензину на 100 км.
100 тисяч кілометрів має прослужити ходова частина "Шевроле Круз" без поломок. Таку гарантію дає виробник. Якщо якась деталь підвіски вийде з ладу до того, як машина матиме такий пробіг, її замінять на офіційній СТО безкоштовно.
4414 уживаних автомобілів завезли в Україну за квітень. Це у чотири рази більше, ніж за цей період торік. Найчастіше заводять французькі "Рено Меган", на другому місці — "Фольксваген Пассат", на третьому — "Шкода Октавія".
Машина сигналить, коли в салоні забуваєш ключ‑брелок
— Це машина на всі випадки життя. Коли збирався купувати авто, хотів максимально практичну модель, — говорить 37-річний Валерій Сичук із Києва. Сім місяців тому купив в автосалоні універсал "Круз" у повній комплектації. Наїздив ним 18 тис. км. — Маю дачу біля Броварів, доводиться постійно щось возити. Ліжко туди з квартири переправив, а місяць тому — пральну машину з магазину. Не дуже зручно, що в багажнику плафон тільки з одного боку. Буває, речами закладеш і розвантажуєш авто в темряві, нічого не видно.
— У "Крузі" багато електроніки. Якось забув ключ-брелок у салоні й вийшов у кіоск, а машина сигналить клаксоном. Кинувся до неї, думав, хтось заліз. А то вона так нагадує, щоб забрав ключ із салону.
Коментарі