вівторок, 19 лютого 2019 07:55

Пільги на розмитнення "євроблях" діють до 22 лютого

— У нас в страні все треба робить в останній момент. Тоді можна зекономить, — говорить 39-річний Олександр Гончарук. Стоїть на столичному бульв. Вацлава Гавела біля Київської міської митниці із кавою в картонному стаканчику і сигаретою, спершись на переднє крило синьої "Шкоди Октавії". Авто 2000 року випуску з польським номером. Має тріснуте лобове скло, місце задньої ручки дверей заклеєне скотчем. Через дірку спинки водійського сидіння стирчить поролон.

— Якби зразу після покупки розтаможував, заплатив би втричі більше, не дали б знижки. Поперся б місяць назад — заплатив би на 800 гривень більше за екологічний сертифікат. Сьогодні його відмінили.

Поряд зі "Шкодою" Олександра вздовж дороги перед митницею припарковано ще півсотні машин. Всі — з литовськими і польськими номерами — здебільшого 20-річні ­моделі німецьких і французьких виробників. Їх привезли розмитнювати. За пільговими ­умовами це можна зробити до 22 лютого цього року. Потім знижки не надаватимуть. А з 24 травня цьогоріч поліція виявлятиме на дорогах нерозмитнені автомобілі й штрафуватиме власників.

— Екологічний ­сертифікат не треба для тих машин, у техпаспорті яких є позначка про токсичні норми — євро-2, євро-3 тощо. В мене вона є у литовському техпаспорті, ось — чоловік показує синьо-зелений заламінований паперовий аркуш, складений утроє.

— Помощь надо? Брокер есть? — підходить чоловік років 40 із лейкопластирем на брові, вітається за руку з Олександром. Одягнений у спортивну чорну куртку, тримає барсетку під пахвою. У лівій — ключі з емблемою "Рено".

— Да, є. Зараз під'їде, — відповідає Олександр. Чоловік з барсеткою йде до іншої машини. — Це якийсь "рішала" пропонує швидко розмитнити авто й своїх брокерів. Серед таких — багато шахраїв. Мого сусіда так взули на 30 тисяч.

Чоловік зіжмакує порожній паперовий стаканчик і закидає через відчинене вікно своєї машини на поличку біля важеля коробки передач.

— Тут всі через брокерів розмитнюють тачки, — каже. Дістає ще одну цигарку з пачки із написом "Кемел". — Платять їм від 3,5 до 6 тисяч гривень. Самому заповнити всі бумаги нереально. Мені розтаможка обійшлася в 30 тисяч, плюс — 8,5 тисячі штрафу за поїздки з бляхами. Саму машину в травні купив за 35 тисяч. Я — у виграші, бо в Україні такі "Шкоди" стоять від 130 тисяч гривень.

Із листопада 2018 року в Україні розмитнили 86,8 тис. авто на європейській реєстрації. Великий потік машин на митниці й сервісні центри МВС почався у другій половині січня цьогоріч. Найактивніше автомобілі розмитнюють у Києві, Волинській і Чернівецькій областях.

Щоб узаконити автомобіль, ввезений в Україну на європейських номерах, потрібно зняти його з обліку за кордоном, отримати про це виписку від іноземного сервісного центру. У Польщі й Литві це коштує від 4 до 6 євро. Заяву на зняття з обліку авто має право особа, яка є його власником. Якщо в іноземному техпаспорті немає позначки про екологічний стандарт, якому відповідає авто, отримують в Україні у відділеннях "Укрметртестстандарт" або ДержавтотрансНДІпроект. Видача екологічного сертифікату коштує 800 грн.

У власника повинен бути договір купівлі-продажу автомобіля або доручення. Перед заїздом на митницю заповнюють попередню декларацію на 54 пункти. Митники перевіряють її, співставляють вигляд машини із заявленою за неї ціною. Після цього власник авто вносить на рахунок фіскальної служби суму мита, ПДВ і акцизу в гривневому еквіваленті. Кошти блокуються в банківській системі до проходження фінального етапу розмитнення. Далі — суму штрафу за використання нерозмитненого автомобіля — 8,5 тис. грн. Потім власник автомобіля проходить сертифікацію у спеціалізованих центрах за 2 тис. грн. Подає фінальну митну декларацію і отримує довідку про розмитнення авто.

— На практиці це виглядає по-другому — звонок шефу, який поміг ввезти мого "Фольца", кидаю йому у вайбер фото техпаспорта і машини, шлю 250 доларів за те, що зніме в Литві авто з обліку. Сам я туди не поїду, а машина оформлена на його фірмі за кордоном, — розповідає Олександр Крижма, 36 років. Сидить у бордовому "Фольксваґені Пассаті" 1996 року випуску. — Через неділю він передає всі ці бумажки. Дає номер телефона брокера. Брокер дає реквізити, на які треба оплатити гроші за розмитнення і штраф 8,5 тисячі за поїздки на нерозтаможеному авто. Я вже там був. Ось чеки. Дуже дорогі бумажки, — показує квитанцію про сплату 30,2 тис. грн і 8,5 тис. грн.

Салон автомобіля світлий. На передньому пасажирському сидінні лежать документи у файлах і два мобільні телефони. Один із яких кожні 30–40 секунд вібрує і висвічує повідомлення.

— То закази таксі йдуть. Грачую потроху. Гроші треба — капєц. Без страховки другий місяць катаюся. Нема за шо купить, — каже чоловік, підключає телефон до зарядки. — Єлі цю машину подужав. Позичив гроші у шефа. А потом він чотири місяці всю мою зарплату забирав за покупку "бляхи". Я кинув роботу бармена в кафе, перебивався підработками. Більше півгода оддавав. А вчора сороковнік позичив на розтаможку. Знов у долгах, до осені оддаватиму.

Біля дороги припаркувався поліцейський "Тойота Пріус" з увімкненими мигалками. Поліцейська підійшла до власника сірого "Опеля Вектри" на "аварійці" в першій смузі й попросила перепаркувати машину. Автомобіль рушив.

— Поліція — це реально, шо у нас помінялося. Грошей не хочуть брать. Оце недавно біля "­Оушен Плази" в Києві не вспів висадити пасажира — як уже підбігли і хочуть штрафувать за неправильну парковку. Я попросився у них і мене отпустили. Просто так. А мені неудобно якось стало. Побіг за ними слідом у "Пріус", кинув "благодарю", а під сидіння двухсотку. Хай пацани хоч кави поп'ють за мій щот. Їм небагато платять. Ці депутати Україну до ручки вже довели, — каже чоловік, виходить із машини. Дивиться вгору на бігборд із кандидатом в президенти Андрієм Садовим. — Нравиться він мені. Дуже нравиться. Але за нього не голосуватиму, не пройде. Буду — за Зеленського. Хоч поржем трохи з таким президентом.

Поліція перевірятиме машини на єврономерах

Із 24 травня поліція матиме право зупиняти автомобіль з європейським номером і перевіряти, коли він заїхав в Україну і в якому статусі. Набирає чинності нова система штрафів для нерозмитнених авто. Якщо власник не розмитнив машину протягом доби, його оштрафують на 170 грн. Якщо протягом 1–10 діб — на 340 грн. 10–20 діб нерозмитнення коштуватиме 8,5 тис. грн. Коли автомобіль не розмитнили протягом 20–30 днів після в'їзду на територію України, стягнуть штраф у 85 тис. грн. Понад місяць — 170 тис. грн.

Розмитнення старих іномарок обходиться у 30 тисяч гривень

Серед ввезених в Україну машин із Польщі та Литви найбільше німецьких і французьких. Їхній середній вік — 17 років. Переважно це "Фольксваген Гольф", "Рено Лагуна", "Опель Вектра", БМВ 5-ї серії, "Шкода Октавія".

— Розмитнення бензинового автомобіля віком понад 15 років із двигуном 1,6 літра обходиться у 30 тисяч гривень за пільговим тарифом, такого ж дизельного — близько 40 тисяч, — каже перекупник Олег Саркісов, 35 років. — Розмитнення свіжіших машин коштує дорожче. Наприклад, за популярну "Тойоту Кемрі" треба буде заплатити близько 55 тисяч гривень.

Під час розмитнення авто сплачують ввізне мито, акциз, податок на додану вартість й митні платежі. Найдорожче обходиться ПДВ — 20% від вартості машини. Базова ставка акцизу на бензинові авто — 50 євро, на дизельні — 75. Суму розмитнення розраховують за формулою — базову ставку мита множать на коефіцієнт залежно від року випуску та об'єму двигуна машини.

200 доларів українці перераховують за зняття авто з обліку в іншій країні

— Ті, хто реєстрував у Польщі й Литві на себе чи свою фірму машини для українців, зараз стають мільйонерами, — говорить митний брокер Валерій Савчук, 42 роки. — Зазвичай на кожній такій фірмі числяться по 500–800 машин. Зараз усі їхні клієнти звернулися до них зняти авто з ­обліку й дати угоду купівлі-продажу. У Литві, наприклад, це коштує 5 євро. Але у більшості немає можливості їхати за кордон і шукати там місцеві органи. Власники таких фірм цим користуються — призначають за зняття з обліку суми не менше 200 доларів. Деякі й 500–700 беруть. Але найбільш наглий Ярошевич із "АвтоЄвросили" — просить понад тисячу. В нього є не одна така фірмочка.

Зараз ви читаєте новину «Пільги на розмитнення "євроблях" діють до 22 лютого». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути