Ексклюзиви
вівторок, 12 листопада 2019 05:05

"Більше місяця привчали доньку їздити у кріслі"

— Два тижні обирали дитяче автокрісло для доньки. То колір не влаштовував, то ціна. Шукали серед моделей, розрахованих до 36 кілограмів, — розповідає киянка Вік­торія Кравець, 29 років.

Вона із чоловіком купила крісло для п'ятирічної доньки одразу після придбання автомобіля "Шкода Октавія".

— Взяли крісло "Чіко" за 4700. Дивилися, щоби кріп­лення було надійним і обшивка практичною, — каже жінка. — Більше місяця привчали дитину їздити у кріслі. Мало не кожна поїздка супроводжувалася плачем. Але потім звикла. Із крісла доньці Софії зручніше дивитися у вікно, бо сидить вище, голова не завалюється на бік під час сну.

Із листопада перевезення дітей зростом до 145 см в автомобілях без спеціальних крісел заборонили. За це передбачений штраф у 510 грн.

Нові дитячі сидіння для авто коштують від 1 тис. до 15 тис. грн. Їх поділяють за ваговими класами — до 9, до 18, до 28 і до 36 кг. Є універсальні, розраховані на дітей вагою 9–36 кг.

— Варто дізнатися, чи має модель сертифікат, чи проходила краш-тести, — радить 36-річний Олександр Співак, продавець автокрісел. — Якщо виглядає гарно, у неї зручні кріплення, натомість ні сертифікатів, ні краш-тестів немає, не потрібно брати. Для немовлят зазвичай купують крісла, подібні коритцям із масивною ручкою. Такі можна придбати за 1–3 тисячі гривень. Бажано, аби модель мала шторку для захисту від сонця, могла трансформуватися у сидяче положення, коли дитина підросте. Крісла проміжної категорії — до 18 кілограмів зазвичай мають чимало зручних функцій для дітей 1,5–3 років: можна міняти кут нахилу сидіння, підголівника, є підставка під склянку. Такі продають за 3–7 тисяч гривень. Багато моделей оснащені базою, на яку встановлюють крісло.

Для дітей вагою понад 10 кг фахівець радить найбільші сидіння. Завдяки цьому можна заощадити на придбанні проміжного типу крісел. Подібні моделі коштують від 1,6 тис. грн.

— Вони мають спеціальну вкладку для малечі до 12 кілограмів. Як тільки дитина виростає, її відстібають, — каже спеціаліст. — Універсальні моделі зазвичай не мають функції зміни нахилу спинки і в них малюк мусить спати сидячи. Проте чимало внутрішнього простору, тому дітям будь-якої комплекції віком до 12 років буде зручно. Крім того, підголівники мають масивні бічні виступи. Це дуже ефективно під час бокових ударів в авто. Й на них зручно класти голову під час сну.

Звертають увагу і на кріплення. Стандартне — пасками безпеки. Більшість сучасних європейських і японських машин, випущених із 2010 року, оснащені системою "Ізофікс" для дитячих крісел. Із такою встановлювати та забирати крісла значно легше і швидше. На машинах для американського ринку встановлюють інші штатні кріплення "Лач", для канадського — "Канфікс".

— Фіксувати крісла "Ізофіксом" простіше, ніж пасками безпеки. Це забирає не більше 10 секунд — достатньо піднести паси крісла до металевих гаків між спинкою і подушкою сидіння, й механізм має клацнути, — пояснює спеціаліст. — Пасками важче кріпити сидіння для найменших. Кріплення більших крісел простіше. Буває, що подібні моделі з системою "Ізофікс" коштують десь на 800 гривень дорожче. Переплата виправдана лише тоді, якщо забирати сидіння з авто щодня. У кріплення пасками є невелика перевага: на крісло практично не передаються вібрації кузова, як це буває зі спеціальним механізмом.

Звертають увагу на внутрішнє кріплення. Воно має бути таким, аби дитина самотужки не могла відстібнутися. Найкраще — п'ятиточкове і коли паски безпеки із м'якими кожухами.

— Добре, коли кнопка регулювання внутрішніх пасків розташована зручно для батьків. Коли дитина в дутій куртці, варто швидко послабити натяг ременів. І навпаки, — пояснює Олександр. — Щодо обшивки сидінь: вона не має бути синтетичною, але водночас повинна бути практичною.

Заощаджують чотири тисячі гривень

На купівлі автокрісла можна заощадити до 70% його вартості.

— Чим старша дитина, тим більша економія, — говорить 36-річний Олександр Співак, продає нові і вживані крісла понад 10 років. — Для дітей 10–12 років можна придбати за 500–800 гривень бустер — високе сидіння із підлокітниками. У решті випадків можна купувати вживані сидіння.

Це мають бути моделі провідних виробників, яким проводили краш-тести. Сидіння слід перевіряти із середини — знімати обшивку й оглядати, чи не ушкоджені.

— Вживане сидіння у нормальному стані практично не поступається новому. А коштує значно дешевше. Наприклад, за німецьке "Рекаро" просять три тисячі гривень. А нове таке — сім, — каже спеціаліст. — Але варто бути уважним. Моя знайома за місяць після купівлі вживаного сидіння помітила, що корпус був тріснутий, пінопласт поламаний. Такі сидіння розвалюються під час аварії.

"Дитина пробиває головою лобове скло"

На 70% зменшується ризик отримати травму і на 54% — загибелі для дітей в автокріслі. Такі дані оприлюднила Всесвітня організація охорони здоров'я.

— Якщо дитину пристебнути звичайним паском, під час удару вона висковзне з нього, — пояснює автоінструктор із контраварійного водіння Сергій Кулик, 54 роки. — Тримати дитину руками теж не варіант. Навіть при зіткненні на швидкості 50 кілометрів за годину вилітає з рук і пробиває головою лобове скло. Мами, які часто не пристібаються і тримають дітей на передньому пасажирському сидінні, під час аварії душать собою малюків.

Зараз ви читаєте новину «"Більше місяця привчали доньку їздити у кріслі"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути