Ексклюзиви
понеділок, 09 липня 2018 12:54

Дані зважування вантажівок системою WiM повинні бути публічними - експерт

Дані зважування вантажівок системою WiM повинні бути публічними - експерт
Експерти вважають, що дані, отримані з системи зважування Weight-in-Motion мають бути відкритими для громадськості.

Щоб перемогти корупцію Укртрансбезпеки при зважуванні великовантажних автомобілів новою інтелектуальною системою WiM (Weight-in-Motion, яку неможливо об'їхати, оскільки система перекриває всю ширину дороги), її дані необхідно відкрити громадськості. Такий механізм можна створити протягом 2-3 місяців, - вважає експерт з питань економічного аналізу і транспортної інфраструктури "Українського інституту майбутнього" Ярослав Пилипчук.

За його словами, конфіденційною може бути інформація про характер вантажу, персональні дані водія тощо. Однак, сам факт "перевантаження" не може бути секретним. А якщо суспільство зможе бачити хто, коли, де порушував встановлені Законом нормативи, це зведе до мінімуму корупційні ризики при перевірці перевізників відповідними службами.

"Я не розумію, чому ці результати повинні бути непублічними. Якщо щось потрібно не розкривати, можна так поступати з інформацією, яка може нашкодити безпеці вантажу і компанії-перевізнику. Але я не бачу жодної причини, крім небажання посадових осіб, не розкривати дані про перевантаження. Це питання ефективності управління та прозорості. Чим менш прозора система, тим більше корупції", - пояснив експерт.

На думку експертів, чиновники Укртрансбезпеки, які відповідають за ваговий контроль на дорогах, навмисно уникають прозорості, що дозволяє створювати великий сегмент "тіньових" перевірок. За словами експерта Інституту публічної політики та консалтингу (Інпол) Сергія Бикова, з цієї причини в Україні відмовилися від стаціонарних пунктів зважування і закупили мобільні пункти, на яких немає камер спостереження. Отже, у перевіряючого не виникає проблем відпускати перевантажені автомобілі за "винагороду".

"На всю Україну сьогодні функціонує один стаціонарний пункт зважування у Львівській області. Решта на ремонті, не функціонують і т.д. Їх вирішили замінити мобільними пунктами. Але там можна просто взяти хабар і не платити в бюджет. Взяв і фура поїхала далі. І яка різниця - наскільки вона перевантажена", - зазначив Биков.

Сформована корупційна система контролю зважування може бути також вигідна, як вважають експерти, підприємствам, що освоюють згодом величезні бюджети на ремонт доріг, які систематично знищуються перевантаженими вантажівками. Спільний проект Мінінфраструктури та ЄБРР щодо впровадження сучасної системи зважування Weight-in-Motion або WiM може значно поліпшити ваговий контроль на дорогах. Але тільки за умови, якщо дані зважування будуть публічними.

Експерти вважають, що сучасні технології дозволяють створити паралельний потік даних - з комплексу WiM на пункт вагового контролю та синхронно на окремий сервер, доступ до якого буде відкрито для громадськості. Кожен зможе бачити, який автомобіль, коли, де і наскільки перевищив вагові нормативи. Відкритість дозволить зіставляти результати зважування WiM з результатом перевірки інспектором Укртрансбезпеки. Це створить систему невідворотного покарання за "перевантажування".

Довідка. WiM-комплекс автоматично зважує машини, що рухаються по автомагістралі, перекриваючи всю ширину дороги. WiM призначений для виявлення у транспортному потоці перевантажених вантажівок, після чого система передає інформацію інспекторам Укртрансбезпеки на мобільні пункти контролю, розташовані далі по дорозі. В Укравтодорі пропонують встановити 6 спецконструкцій для автофіксації зважування транспорту на шести дорогах: М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі, М-01 Київ-Знам'янка, М-05 Київ-Одеса, М-06 Київ-Чоп та М-07 Київ-Ковель-Ягодин. Фіксація буде проходити в передмістях, для транспорту, що заїжджає в столицю, крім того, ще один комплекс планується побудувати на трасі М-06 Київ-Чоп в бік Житомира (Житомирська область).

Зараз ви читаєте новину «Дані зважування вантажівок системою WiM повинні бути публічними - експерт». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути