Ексклюзиви
четвер, 12 березня 2009 18:30

Кількість аварій зменшилася майже вдвічі

Автор: фото надане ГУ МНС України в Полтавській області
  Рятувальники витягають з ”Деу Ланоса” постраждалого водія. Минулого тижня по вулиці Маршала Бірюзова в Полтаві його авто зіткнулося з ”нісаном”. Водій вижив, але отримав переломи обох ніг
Рятувальники витягають з ”Деу Ланоса” постраждалого водія. Минулого тижня по вулиці Маршала Бірюзова в Полтаві його авто зіткнулося з ”нісаном”. Водій вижив, але отримав переломи обох ніг

Протягом перших двох місяців цього року на Полтавщині сталося 108 аварій, у яких постраждали люди. Це на 41% менше за аналогічний період минулого року. ДАІ пояснюює це підняттям штрафів.

Нові розміри штрафів для водіїв та працівників служби доріг ввели торік у листопаді. Їх збільшили в 10–15 разів.

— Тепер водії вже значно пильніші на дорозі й рідко вилітають на величезній швидкості на зустрічну смугу руху. А так стається найбільше аварій із лобовим зіткненням авто, — каже старший інспектор обласної ДАІ Іван Тумко.

Найвищі штрафи за керування авто в нетверезому стані. Тепер п"яні водії мають платити 2,5–3,4 тис. грн.

— Штрафи просто бєшені. Я даже почав правила заново перечитувати, бо не дай Боже десь попадуся, — каже водій із Миргорода 32-річний Володимир Остапенко.

Поганий стан доріг теж сприяє аварії.

— На наших дорогах повно ям і  вибоїн, немає відповідних знаків, пішохідних огороджень, нечітка дорожня розмітка, — продовжує Тумко. — Якщо інспектор ДАІ бачить, що на дорозі відсутній якийсь дорожній знак, то накладає штраф на 1020 гривень на начальника або головного інженера місцевого райавтодору. А раніше стягували лише 65,8 гривні. Через такі штрафи з дорожніх організацій почали розбігатися керівники. Бо той знак ще треба придбати, а фінансування бракує.

Більшість ДТП трапляється на ділянках із двостороннім рухом.

Торік на Полтавщині реконструювали дві ділянки доріг.

— П"ятнадцять кілометрів дороги в Лубенському районі перевели на дорогу з одностороннім рухом, — веде далі Тумко. — Часті зіткнення були на перетині трьох напрямків біля автостанції в Решетилівці на трасі Київ–Харків. Ми поставили там бар"єрну огорожу на розподільній смузі дороги — розбили транспортні потоки. Із того часу аварій там ще не було.

2007-го навколо Великої Кручі Пирятинського району побудували об"їзну дорогу. Через село проходила траса Київ–Харків. Раніше там траплялося до шести дорожньо-транспортних пригод у рік. Тепер їх поменшало втричі.

— Це ділянка міжнародного значення. Її побудували за державною програмою, — розповідає сільський голова Людмила Павелко. — Перед населеним пунктом водії мають знижувати швидкість. Але на знаки багато не реагували. Кілька років тому перекинулось авто із делегацією з Дніпропетровська. Вони їхали до Києва.

На узбіччях доріг у селах ставлять хрести та каплиці. Вони оберігають дороги від аварій.

При в"їзді в Поділ Великобагачанського району два роки тому поставили дерев"яний хрест.

У селі переконані, що їхня дорога стоїть на людських кістках. Її побудували полонені у війну німці. Багато з них там загинули.

— Наше село стоїть на трасі Київ–Харків. Раніше щороку ставалося 4–5 аварій, — розповідає секретар сільради Галина Балашова. — В позаминулому році поставили cосновий хрест на пагорбі. Так його почало підмивати дощем. У минулому році довелося поставити міцніший — з дуба, з металевим стержнем. Його забетонували і обклали камінням. З того часу аварій удвічі поменшало.

У селі Млини Лохвицького району торік восени поставили дерев"яну каплицю з іконами. На місцевому мосту щороку траплялося більше 10 аварій.

— Він уже давно аварійний, а коштів на його реконструкцію немає, — скаржиться голова Гирявоісковецької сільради, до якої належать Млини, 50-річний Микола Безпалько. — Як нічого не помагає, надіємось на Бога. Поставили капличку, та фізику ніхто не обдурить — міст стоїть упоперек дороги.

Автобус згорів, пасажири не постраждали

Раніше за 20 м від мосту був Михайлівський храм. Під ним були похоронені мощі святих. За часів Хрущова його зруйнували. 2004-го в Млинах розбився й згорів автомобіль. У ньому їхали троє хлопців. Авто врізалося в автобус, що стояв на узбіччі. Автобус згорів, пасажири не постраждали.

У Полтаві 14 автошкіл. У них водії з посвідченнями можуть додатково повчитися правил та водіння авто.

— Водії автобаз держпідприємств мають один раз у два роки обов"язково проходити навчання з правил дорожнього руху, — розказує Валерій Григоренко, заступник директора автошколи в селі Крутий Берег під Полтавою. — П"ять днів такого навчання коштує 85 гривень.

Приватних осіб проходити його не зобов"язують.

— Для того треба, щоб назбиралася група не менше 14 осіб, — додає Григоренко. — Година водіння на авто під керівництвом інструктора коштує від 20 гривень.

Авто двічі в рік має проходити техогляд на станціях техобслуговування.

— Краще це робити навесні та восени, при переході на інші природні умови, — пояснює старший інспектор з адміністративної практики обласної ДАІ Олег Кулик.

Більшість аварій трапляється через несправність гальмівної системи, рульового керування та режимів швидкості автівок.

— Якщо водійський стаж менше двох років, то не можна розганяти авто більше, ніж на 70 кілометрів за годину, — говорить Кулик.



З узбіч приберуть вінки


Торік у грудні на спільній колегії департаменту ДАІ та Укравтодору вирішили прибрати з узбіч доріг пам"ятники та вінки.

— Нині вздовж доріг області до 4 тисяч різних ритуальних об"єктів — вінків, пам"ятників, обелісків. Щороку їх кількість збільшується. Так скоро дороги можуть перетворитися на суцільне кладовище, — каже заступник начальника обласної служби автодоріг Олексій Чернюк, 58 років. — Коли людина помирає в лікарні чи тоне у водоймі, там же пам"ятників не ставлять. Для того є цвинтар. Ми пояснюємо це людям. Але більшість родичів загиблих не згоджуються на прибирання пам"ятників. Ми знімаємо лише старі вінки, за якими вже ніхто не доглядає.

З початку цього року дорожники прибрали до 300 вінків.

— Такі об"єкти психологічно впливають на водіїв і відволікають їх від дороги, — вважає Чернюк. — А нам заважають упорядковувати узбіччя. Приміром, косити траву в таких ділянках працівники змушені вручну.

На трасі Київ–Харків загинуло 11 людей

Найбільше аварій на Полтавщині стається на ділянках доріг по трасі Київ–Харків — у містах Пирятин, Хорол, Лубни, поворот на село Вишняки Хорольського району. Там за останні 3 роки сталися 79 дорожно-транспортних пригод. У них загинуло 11 людей. На відрізку шляху Полтава–Олександрія поблизу села Бутенки Полтавського району сталося 22 аварії. А дорогу з селища Опішні на селище Котельва, де проходить траса Суми–Полтава, називають розритою могилою. Там трапилося 15 дорожніх пригод.

Серед міських найнебезпечнішими вважають дороги в Полтаві, Кременчуці та Миргороді.

Найбільше аварій у Полтаві трапляється на перехрестях площ Сінна — Зигіна, вулиць Фрунзе — Київське шосе, М. Бірюзова — Тевелєва, Великотирнівська — Половки.

— Там комунальники встановлюють необхідні дорожні знаки, світлофори, лежачих поліцейських, якісне покриття та дорожню розмітку, — пояснює старший інспектор міської ДАІ Руслан Борщ. — На цих ділянках посилено контроль нарядами дорожно-патрульної служби.

Зараз ви читаєте новину «Кількість аварій зменшилася майже вдвічі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути