пʼятниця, 22 січня 2016 14:37

Три футбольних клуби отримали понад 500 млн. євро прибутку за сезон

Три футбольних клуби отримали понад 500 млн. євро прибутку за сезон

Блогер порталу sports.ru Владислав Воронін проаналізував стан справ у економіці провідних футбольних клубів за сезон 2014/2015. Зокрема, він виділив такі моменти.

1. "Реал" знову перший, вже 11 років ніхто не заробляє більше за Мадрид. У сезоні-2014/15 був встановлений новий рекорд по доходах - 577 млн ​​євро. Значну частину "Реал" здобуває різноплановими комерційними угодами — 247,3 млн євро (43%), потім йдуть медіаправа (199,9 млн - 35%) і доходи в день матчу (129,8 млн - 22%).

У порівнянні з сезоном-2013/14 виручка "Реала" збільшилася на 27,5 млн євро - завдяки статті Matchday і комерційним доходам. Надходження від ТВ-прав зменшилися на 4 млн через результати в Лізі чемпіонів (півфінал замість перемоги роком раніше). Але поки є надійні партнери з Близького Сходу, це не проблема.

Контракти з Emirates і International Petroleum Investment Company дозволили "Реалу" підняти комерційні доходи на 10 відсотків, а зростання середньої відвідуваності "Сантьяго Бернабеу" на 3 відсотки підтягнув і Matchday (+9,1 млн євро).

А от на друге місце повернулася "Барселона". Всі давно звикли і до фінансового лідерства іспанських грандів, але в сезоні-2013/14 "Барсу" виштовхнув "Манчестер Юнайтед".

2. Футбольний ринок продовжує зростати. Сумарний дохід 20 найбагатших клубів Європи збільшився до 6,6 млд євро (+8 відсотків за рік). Всі статті ростуть в приблизно однаковому темпі: Matchday - на 6 відсотків, медіаправа та комерційні угоди - на 8. У цьому сезоні сумарний дохід повинен дістатися до позначки 7 млд євро, а в 2016/17 - вже 8 млд.

Ще важливо, що вперше відразу три клуби отримали за рік понад 500 млн євро ("Реал", "Барселона", "Манчестер Юнайтед"). Рік тому було тільки два ("Реал", "МЮ").

3. "Манчестер Юнайтед" повинен випередити "Реал" за підсумками сезону-2 015/16. У "МЮ" настільки потужний бренд і такий сильний комерційний відділ, що навіть без участі в Лізі чемпіонів клубу вдалося не просто залишитися серед лідерів, але і збільшити доходи (518 — 519,5 млн євро). Це єдиний представник ТОП-10, який не грав у ЛЧ.

Тепер Deloitte очікує, що доходи від єврокубків, спонсорського контракту з adidas та продажу телеправ зроблять "Юнайтед" світовим лідером у футбольній економіці. "Реал" вперше за 12 років ризикує стати другим.

4. Англія безжально розносить конкурентів. 5 клубів у топ-10, 9 - у топ-20, 17 - в топ-30. Ще раз: майже вся ліга (17 з 20) входить до топ-30 клубів з найбільшими доходами в Європі - тут і "Вест Хем", і "Ньюкасл", і "Лестер", і "Вест Бромвіч". Причина позамежного успіху - в дорогому телеконтракті, що дозволяє "Евертону" отримувати на телеправа більше, ніж чемпіони Франції та Німеччини, які виходять до 1/4 і 1/2 фіналу Ліги чемпіонів (у "Евертона" - 114,1 млн євро, в " Баварії "- 106,1, у" ПСЖ "- 105,8). Навіть курси валют - і ті за англійську прем'єр-лігу. Завдяки зміцненню фунта кожні 10 млн при конвертації давали додаткові 1,2 млн євро в порівнянні з попереднім сезоном.

5. Matchday значить для клубів все менше. Навіть "Реал", збільшивши доходи від віп-зон "Сантьяго Бернабеу" на 13 відсотків, отримав у дні матчів більш-менш п'яту частину виручки (22 відсотки). "Манчестер Сіті" це приносить 12 відсотків, "Ювентусу" - 16, "Боруссії" - 19.

Це загальноєвропейський тренд. Близько 10 років тому оптимальною і здоровою вважалася структура, при якій у кожної статті доходів було 30-33 відсотки, а зараз норма - це коли медіаправа та комерційні угоди приносять по 40 відсотків. Як відзначають аналітики Deloitte, частка Matchday і далі буде стрімко падати.

6. Старої структури доходів серед всіх багатіїв дотримується тільки "Арсенал": дні матчів - 30 відсотків, медіаправа - 39, комерція - 31. Саме лондонці заробляють на вболівальниках більше за всіх у Європі - 132 млн євро (у "Реала" - 129,8 , у "Барселони" - 116,9, а у сусідів з "Челсі" - тільки 93,1). При цьому треба розуміти, що "Емірейтс" вміщує приблизно на 20 тисяч людей менше, ніж "Сантьяго Бернабеу".

7. "ПСЖ" - вічний король комерційних угод. Французький ринок млявий, в топ-30 немає більше нікого з ліги 1, тому міць "ПСЖ" швидше штучна і не особливо вписується в правила фінансового фейр-плей. Але оскільки УЄФА відсиджується, парижани продовжують отримувати щедрі контракти від катарських шейхів та їхніх партнерів - в сезоні-2 014/15 так накапало 297 млн ​​євро. У "Баварії", що йде другою - 278,1 млн, в "Манчестер Юнайтед" - 263,9.

І коротко про важливість Ліги чемпіонів для "ПСЖ" і його фінансової стабільності. З 105,8 млн євро з медіаправ французи більше половини (56,2) отримали в Лізі чемпіонів. Без успіху в плей-офф "ПСЖ" обов'язково програє "Баварії" в наступному рейтингу.

8. Сильно дивує третє місце "Ювентуса" з продажу медіаправ - 199 млн євро (61% клубної виручки). Це трохи менше, ніж у "Реала" та "Барселони" (199,9 і 199,8), і істотно більше, ніж у чемпіона Англії "Челсі" (178,2 млн). Чому так? "Ювентус" вийшов у фінал Ліги чемпіонів і отримав найбільшу виплату в історії УЄФА — 89,1 млн євро, це на 28,1 млн більше призових "Барселони", яка взагалі-то виграла турнір.

Просто річ у тому, що в минулому сезоні доходи від продажу медіаправ ЛЧ в Італії ділилися між двома клубами, а не трьома, як раніше, і частка "Ювентуса" моментально підскочила з 26,2 млн євро до 58,2.

9. У звіті Deloitte зовсім не згадується російський ринок. Коли отримуєш доходи в рублях, вони з кожним днем ​​все сумніше виглядають у євро. Отже складно розраховувати на потрапляння в топ-30 в найближчій перспективі, вважає Владислав Воронін.

Зараз ви читаєте новину «Три футбольних клуби отримали понад 500 млн. євро прибутку за сезон». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 4166
Голосування Чи підтримуєте те, що українські спортсмени зі зброєю захищають нашу країну від вторгнення РФ?
  • Так. Це - громадянський обов'язок, а частина з них ще й представляє клуби ЗСУ
  • Не зовсім. Вони мають прославляти Україну на спортивних аренах і закликати світ підтримувати нашу країну
  • Усі методи хороші. Головне - не бути псевдопатріотами, як Тимощук
Переглянути