понеділок, 30 вересня 2013 07:15

Замість рейсових автобусів ходитимуть маршрутні таксі

Автор: фото: Сергій Дзех
  Віктор Шадчнєв: ” Від початку року перевезли 3,7 мільйона пасажирів”
Віктор Шадчнєв: ” Від початку року перевезли 3,7 мільйона пасажирів”

У Полтаві почала працювати нова автостанція біля залізничного вокзалу "Полтава-Південна". Ходять чутки, що через неї закриють інші дві автобусні станції в обласному центрі.

— Ту, біля залізничного вокзалу, відкрили, щоб розвантажити від приміських автобусів центр міста, — говорить 56-річний Віктор Шадчнєв, голова постійної комісії обласної ради з питань будівництва, транспорту та зв'язку. — Всі автобуси їдуть через центральний базар по вулиці Шевченка, створюють пробки. Поступово переведемо до нової автостанції половину рейсів, ніхто нічого не закриватиме.

На новій автостанції стоять дві залізні будки. Немає платформ, залів очікування.

— Їх добудовує приватний інвестор, закінчать 2014 року. Бачив проект. Це шикарне приміщення з кафе, комфортними приміщеннями для пасажирів, зручними під'їздами для автобусів.

Чому в районах закривають автовокзали?

— Прибуткових автобусних станцій в області чверть, в основному в Полтаві, Кременчуці, Миргороді. Хочемо закрити в Решетилівці, Чорнухах, Білоцерківці. Усі вони належать одному підприємцю. Він  жалівся, що у тій же Решетилівці за день продає сім квитків, заробляє 50 гривень. Замість таких автостанцій зробимо зупинки з графіком руху автобусів.

Як примусити перевізників їздити у віддалені райони області?

— Маршрути прибуткові, якщо їхати напряму з Полтави до райцентрів. Скажімо, Полтава — Хорол вигідний рейс, бо щодня ним користуються багато людей. Коли перевізник виграє конкурс на подібний напрямок, ми додаємо йому ще п'ять віддалених сіл, які він має обслуговувати. Виникає проблема: в один бік до такого села  водій їде 50 кілометрів, а звідти везе одну-дві людини. У результаті залітає в мінуси, бо тільки на солярку витрачає у кілька разів більше, ніж заробляє. Проводимо зараз перемовини з сільськими головами. Пропонуємо, щоб до сіл замість рейсових автобусів ходили маршрутні таксі. Коли на поїздку назбирується хоча б десяток пасажирів, сільський голова дзвонитиме у диспетчерську і замовлятиме автобус.

Хто стежить за технічним станом транспорту?

— Це парафія Державтоінспекції. Буває, що приходить автобус, а в нього двері відвалюються. Як узнаємо про такого перевізника — викликаємо, попереджаємо. Можемо розірвати договір. Устежити за всіма важко, щодня у рейс виходять дві з половиною тисячі автобусів. Від початку року перевезли 3,7 мільйона пасажирів.

У деяких бусах установлюють відеокамери. Це законно?

— То приватні автобуси. Власники пильнують за водіями, кількістю людей у салоні. Та й мало що може трапитися — якийсь пасажир п'яний зайде та бійку почне. Такі речі треба фіксувати, аби були докази. На 100 автобусів установили навігатори. Вони показують, де перебуває транспортний засіб, скільки робить зупинок. Коли таких автобусів буде 350, відкриємо спеціальну диспетчерську службу. Пасажири зможуть дізнаватися, на скільки транспорт затримується і коли прибуде.

Зараз ви читаєте новину «Замість рейсових автобусів ходитимуть маршрутні таксі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути