пʼятниця, 02 грудня 2016 06:55

Українці почали менше купувати

Автор: Тарас ПОДОЛЯН
  Кияни купують спортивний одяг і взуття в столичному торговельному центрі ”Гуллівер”. 25 листопада тут проводили ”чорну п’ятницю” — давали знижки до 50 відсотків. У магазин пускали по 10 людей. Фірмові кросівки коштували по тисячі гривень, спортивні костюми — дві тисячі, футболки — 350 гривень
Кияни купують спортивний одяг і взуття в столичному торговельному центрі ”Гуллівер”. 25 листопада тут проводили ”чорну п’ятницю” — давали знижки до 50 відсотків. У магазин пускали по 10 людей. Фірмові кросівки коштували по тисячі гривень, спортивні костюми — дві тисячі, футболки — 350 гривень

— За кордоном магазини проводять великі розпродажі, бо ринок перенасичений товарами. І це — реальна допомога бізнесу. В Україні купівельна спроможність населення низька. Тому так звані "чорні п'ятниці" не працюють, — говорить директор Українського аналітичного центру Олександр Охріменко, 52 роки.

Чому магазини в Європі та Сполучених Штатах надавають знижки 70–90 відсотків?

— Закордонні торговельні мережі підписують контракти на постачання одягу, взуття чи інших товарів на кілька років. Це гарантує, що магазин матиме великі партії товарів. Будуть низькі оптові ціни. З другого боку, мережа не має права не взяти товар у зазначений строк. Тому магазини і влаштовують великі розпродажі, щоб звільнити торговельні площі.

Українські магазини підписують угоди з постачальниками одноразово. Тому масові розпродажі для нас неможливі. Ціни прив'язані до долара, робити великі знижки невигідно.

Минулої п'ятниці магазини в Україні оголосили "чорну п'ятницю". Проводили розпродажі. Покупці скаржилися, що знижки були штучні. Ціни завищили напередод­ні.

— Це традиційний маркетинговий хід. Покупець звертає увагу на останню ціну. У нас, як і в Європі, теж є проблема продати товар. Магазини придумують різні хитрощі. Продажі збільшуються. Знижки на ­техніку були умовні. Скидали ціну переважно на застарілі моделі.

Коли українські магазини найбільше знижують ціни?

— Наприкінці сезону. Магазинам невигідно тримати застарілий товар.

Як змінився покупець?

— Українці почали менше купувати. Навіть якщо є вільні гроші, замислюються, чи варто їх витрачати. Найперше люди готові економити на одязі. Більшість одягаються в секонд-хендах. Одна з торговельних мереж недавно публікувала інформацію, що середній чек зменшився на 54 відсотки. Продукти більше купують на базарах. Там можна поторгуватися. Різко знизилися продажі побутової техніки. Частіше лагодять стару. Це сприяє тому, що масово відкриваються майстерні з ­ремонту. В інтернеті активно розвиваються магазини вживаної техніки. Попит на такі товари зростає.

939 доларів витратив у середньому один американець у п'ятницю 25 листопада. Всього скупилися на $655 млрд. Це на 3,6% більше, ніж торік. "Чорною" у США називають п'ятницю після Дня подяки. Його святкують у четвертий четвер листопада. Магазини пропонують знижки 70—90%.

Зараз ви читаєте новину «Українці почали менше купувати». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути