Ексклюзиви
пʼятниця, 06 березня 2015 06:40

"Намагаємося перекривати маршрути автобусами, які їздять на газу"

— Через подорожчання пального домовився зі знайомим їздити в Польщу по товар однією машиною, — каже 35-річний Віктор Юнош із Луцька. — Сергій везе труби, котли. Я — одяг, взуття, трохи запчастин для автомобілів. Раніше витрачав на бензин 1700 гривень, їздив сам по товар раз на тиждень. Зараз — раз на місяць чи два. В магазині практично нічого не купують.

На газову установку для свого вантажного "Мерседеса" вінничанин Антон Ковальов витратив 450 євро, які збирав на нове авто.

— Виготовляю і вожу пластикові вікна по області. Замовляють переважно жителі віддалених сіл. За бензин треба заплатити тисячу гривень. З газом виходитиме 600. Зможу хоть шось заробити. Раніше на мене працювали двоє людей. Тепер вікна ставлю сам. Як треба підсобити, прошу замовників, — розповідає Антон.

— Своїх автомобілів не маємо. Збільшувати ціну за доставку товару з 30 гривень до 100 не можна, — додає 36-річний Олег Грачов, менеджер інтернет-магазину електроінструментів "Кокоси. юа". — Тому уклали угоду зі службою таксі. Зранку їхні таксисти кладуть до багажника замовлені товари, протягом дня завозять їх нашим клієнтам.

Від початку тижня перевізники в областях скасовують міжміські рейси через дороге пальне.

— Намагаємося перекривати маршрути автобусами, які їздять на газу. Але від учора різко подорожчав і газ, — розповідає Анатолій Барсак, керівник Калинівського автотранспортного підприємства на Вінниччині.

— На роботу тепер хтозна як добиратися. То виходила на зупинку і через кожні 20 хвилин — автобус. А це кілька годин можна простояти, — говорить 47-річна Ольга Малиш із села Ковалівка на Полтавщині. Перевіз­ник скасував частину рейсів. — Проїзд в автобусі був 8 гривень, а став — 10. Моя робота кілометрів за 7 від дому. Можна було б і машиною їздити. Але затратно. Півзарплати піде на бензин.

— Із січня 2014 року найпопулярніший бензин А-95 подорожчав на 17 гривень, — каже 38-річний Сергій Куюн, директор консалтингової компанії "А-95". — Вартість пального напряму залежить від курсу долара, бо 85 від­сотків нафтопродуктів завозимо з-за кордону. Літр бензину продають приблизно за 90 центів.

З чотирьох вітчизняних нафтопереробних заводів працюють два — Кременчуцький на Полтавщині та Шебелинівський на Харківщині.

— Ціна бензину складається з вартості нафти та її переробки, доставки, податків. Останніх в одному літрі — 11 гривень. Рік тому було 3,5. ­Податків не побільшало. Просто акцизи прив'язані не до гривні, а до євро. Тому як тільки гривня просідає, дорожчою стає і нафтова складова пального, і податкова. Якщо знецінення гривні ніяк не можна зупинити, то уряду варто було б прив'язати акциз до гривні. Так у Польщі, Білорусі, Росії. Однак влада не хоче цього робити. ­Боїться втратити відрахування до бюджету. Проте вони не зростуть, бо все більше паливних мереж завозять контрабандне пальне. Воно продається за такою ціною, як і легальне, але податків із нього не платять. Вартість бензину весною та влітку залежатиме від курсу долара та дій влади. За позитивним сценарієм, пальне коштуватиме ­19–20 гривень. За негативним — ціна зросте до 40.

Зараз ви читаєте новину «"Намагаємося перекривати маршрути автобусами, які їздять на газу"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути