Ексклюзиви
вівторок, 29 липня 2014 15:40

У Андрія Кузьменка шахраї зняли з картки Приватбанку 11 тисяч гривень
6

Фото: Валерія Радзієвська

Таку суму киянин Андрій Кузьменко втратив зі своєї картки під час спроби отримати грошовий переказ від буцімто покупця його гітарного процесора, який чоловік виставив на продаж на сайті оголошень Slando.

- Я розмістив оголошення про те, що продаю беушний гітарний процесор. Воно там довго висіло, ніхто не дзвонив. Сума невеличка, 700 гривень, але тим не менше. В середині липня подзвонив мені з дніпропетровського номера чоловік, сказав, що хоче купити. Представився, навіть назвав номер відділення Нової пошти у Дніпропетровську, куди треба відіслати посилку. Пообіцяв наступного дня переслати кошти. Каже - це переказ від юридичної особи. Вам передзвонить працівник банку і розкаже, як його отримати. Так званий працівник банку передзвонив мені наступного дня 17 липня увечері. Як я дізнався потім, шахраї завжди дзвонять після шести, коли вже не працюють відділення банку, і людина втомлена. Чоловік назвався співробітником банку: "Я отримав переказ, зараз маю скинути його вам на картку, підійдіть до банкомату, я вам поясню, як це зробити". Думаю - швиденько заскочу і зніму гроші. Він мене починає покроково інструктувати - по суті для того, щоб зняти з моєї картки всі гроші, які на ній були.

Як саме?

"Вставте карточку і введіть пін-код". Завів мене у меню "отримати переказ". На таблі висвічує: у вас немає жодних переказів. Він каже: для того, щоб отримати переказ, потрібно цю функцію активувати. Що теж викликає купу підозр. Але я в цей момент чомусь все-одно зробив так як він сказав. "Виберіть в меню - переслати гроші на інший рахунок", - каже він далі. - Введіть номер карти, з якої хочете отримати переказ". Ввожу номер карти, яку він диктує. Потім каже мені "код": 11 452. Кажу: це ж не код, це сума в гривнях, яка є на моїй картці. "Ні-ні, - запевняє він, - це код". По суті він мені покроково розказував, як переслати на його карту зі своєї 11 тисяч гривень. Що я і зробив. Потім вискакує меню - підтвердити. Питаю - зараз мені має прийти смс, щоб це підтвердити? Я ще сподівався, що матиму час на роздуми, коли прийде смс із кодом. Але не встиг я отримани ніякої смс, як із банкомату вискакує чек: "Ваша трансакція на переказ 11 тисяч 452 гривні гривень успішно завершена". Я в шоці питаю, що це таке. Він: "Ваш платіж ще не перейшов. Вам потрібно зараз його підтвердити..." Тримав мене на зв'язку ще пару хвилин. Через цю затримку в часі я не подзвонив у банк і не заблокував цю трансакцію.

Коли ви подзвонили в банк, блокувати вже було пізно?

 З банку мені відразу передзвонили самі як тільки я відімкнув дзвінок. Вони моніторять стан фінансових рахунків своїх клієнтів. Дзвонять, якщо відбувається якась підозріла транзакція. Підозріла - це переказ більше 5 тисяч гривень. Сказали: "Кошти вже перейшли, і шахрай вже зняв їх зі свого рахунку. Нічим не можемо допомогти. Звертайтеся до правоохоронних органів".

 Що має в цій ситуації робити банк?

 На мою вимогу банк має розпочати розслідування. Я можу написати письмову заяву про те, що я хочу відкликати свою транзакцію. І вони повинні з картки, на яку я слав гроші, повернути гроші мені. Працівники банку ж тільки заблокували мою карту і заблокували карту отримувача. Навіть його справжнього імені не повідомили, аргументуючи тим, що це банківська таємниця.

Банк робить вигляд, що клієнти самі винні, бо відповідають за всі операції після введення пін-коду. Але: є міжнародна організація "Міжнародні платіжні системи". Коли Приват-банк використовує карточки Visa, він таким чином погоджується на умови їх використання. Цими умовами передбачена можливість зробити "чардж-бек". Це операція повертання коштів у разі якщо клієнт переказав їх проти своєї волі. Протягом 180 днів може відбутися розслідування, і твої кошти можуть бути повернуті після цього на твій рахунок, якщо дійсно буде доведено, якщо це була шахрайська операція. Саме цього я вимагаю від банку. Мені прийли дві відповіді з Приват-банку на дві мої заяви - стандартна відписка про те, що "банк не несе відповідальності за будь-які операції й авторизації" і виписку про операції з картою. Інформацію про крату шахрає можу вимагати тільки правоохоронні органи за рішенням суду. А для цього треба відкривати кримінальне провадження.

Спілкувалися з правоохоронними органами?

Я кілька днів намагаюся додзвонитися до своєї слідчої у Святошинському відділенні міліції. Вона не бере трубку. Хоча перший раз взяла і сказала: "Давайте ви мені передзвоните завтра о 10 годині ранку, і ми з вами домовимося щоб зустрітися і я вас допитаю". Я вже кілька днів їй дзвоню.

Вважаю, що в моїй ситуації можна іти далі, давити на банк, працювати з правоохоронними органами. Можна подавати далі позов у прокуратуру на бездіяльність міліції, тому що міліція поки бездіяльна.

Чи були спроби вийти на зв'язок із шахраями?

Так. Вони беруть трубку. Не бояться. Сміються і кажуть: "деньги будут". Коли кажу що зняли з мене 11 тисяч, кидають трубку. Насмішка в тому, що ці номери активні. Вони навіть не дають собі клопоту їх змінювати. Номер цей функціонує як мінімум півроку. Я знайшов в інтернеті багатьох постраждалих саме від нього. Шахраї дзвонять переважно мамочкам, які продають візочки та іншим людям, далеким від фінансової сфери і яких найлегше обдурити.

Зараз ви читаєте новину «У Андрія Кузьменка шахраї зняли з картки Приватбанку 11 тисяч гривень». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

5

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути