Гонка "Тур де Франс" була заснована в 1903 році в якості рекламного ходу, розрахованого на підвищення продажів журналу L'Auto. Однак схиблений на велосипедах редактор журналу Анрі Дегранж сподівався, що гонка вийде за рамки комерційних інтересів.
Досвітні старти були в порядку речей. За день велосипедисти долали близько 500 кілометрів. Гонка мала великий успіх, але вже на наступний рік все пішло навскіс. Багато учасників шахраювали, ночами просуваючись вперед на машинах і поїздах.
Дегранж був в люті. Його гонка була заплямована, і він присягнувся, що продовження не буде. Однак скандали навколо гонки тільки підігріли інтерес публіки, і в 1905 році гонка відбулася знову.
Успіх гонки Tour de France став великим успіхом і для газети L'Auto, число передплатників якої виросло в 1903 році з 25 тисяч (до Туру) до 65 тисяч після його проведення; в 1908 році число передплатників газети перевалило за 250 тисяч, а під час Tour de France 1923 року продавалося 500 тисяч копій газети у день.
Рекордний наклад газети досягнули протягом Tour de France 1933 року - 854 тисячі копій у день. Сьогодні Тур організовує "Товариство Тур де Франс" - філія Amaury Sport Organisation (ASO), який є частиною медіа-холдингу, до якого входить газета L'Équipe.
Сам Анрі Дегранж ніколи не брав участі у гонці, яка стала його дітищем. Але за 10 років до появи "Туру" він встановив перший рекорд, проїхавши за годину 35 км 325 м. У подяку за розкішний подарунок спортивному світу на вершині Галіб'є у Піренеях встановлено пам'ятник засновнику "Великої петлі".
Коментарі